Burmistrz i zastępcy | Konstancin-Jeziorna

Burmistrz i zastępcy

Kazimierz Jańczuk – burmistrz gminy Konstancin-Jeziorna

Sekretariat pok. nr 82 (pierwsze piętro)
tel.: 22 484 23 10
e-mail: sekretariatatkonstancinjeziorna [dot] pl

Burmistrz przyjmuje interesantów w poniedziałki w godz. 13.00–17.00.

Zapisy interesantów:

  • telefonicznie: 22 484 23 05,
  • e-mailem: kancelariaatkonstancinjeziorna [dot] pl,
  • osobiście w Punkcie Obsługi Mieszkańca – stanowisko Kancelaria/Informacja.

Uwaga! Z powodu pandemii COVID-19 i obowiązujących obostrzeń do odwołania zawieszone zostało przyjmowanie interesantów przez burmistrza.

Burmistrz gminy nadzoruje funkcjonowanie:

  • Wydziału Finansowego,
  • Wydziału Planowania Przestrzennego,
  • Biura Prawnego,
  • Biura Zarządzania Kryzysowego,
  • Straży Miejskiej,
  • Wydziału Promocji i Współpracy Zagranicznej,
  • Biura Zamówień Publicznych,
  • Audytora Wewnętrznego,
  • Wieloosobowego Stanowiska ds. Kadr,
  • gminnego podmiotu leczniczego.

Burmistrz gminy sprawuje bezpośredni nadzór nad:

  • zastępcami burmistrza,
  • sekretarzem,
  • skarbnikiem,
  • audytorem wewnętrznym,
  • radcami prawnymi,
  • osobami pracującymi na samodzielnych stanowiskach z wyjątkiem osób podległych bezpośrednio zastępcom burmistrza.
Kazimierz Jańczuk
Zakres zadań

Do zakresu zadań burmistrza gminy należy:

  • kierowanie urzędem;
  • reprezentowanie gminy;
  • przedkładanie Radzie Miejskiej projektów uchwał, w tym uchwały budżetowej;
  • wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
  • podejmowanie decyzji majątkowych, dotyczących zwykłego zarządu mieniem gminy w granicach udzielonego upoważnienia, w tym podpisywanie umów i zaciąganie zobowiązań;
  • podejmowanie niemajątkowych decyzji związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy oraz podpisywanie pism i dokumentów kierowanych do osób prawnych i fizycznych;
  • nadzorowanie realizacji zadań zleconych;
  • upoważnianie pracowników urzędu do podejmowania w imieniu burmistrza decyzji, o których mowa w pkt. 4;
  • nawiązywanie, zmiana i rozwiązywanie stosunku pracy z pracownikami urzędu oraz kierownikami jednostek organizacyjnych gminy;
  • wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w stosunku do pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy – nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów;
  • zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników urzędu;
  • dokonywanie ocen kwalifikacyjnych pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych;
  • rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy,
  • wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy:
    a) kierowanie wykonywaniem zadań obronnych;
    b) kierowanie wykonywaniem zadań z zakresu zarządzania kryzysowego;
  • organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof;
  • informowanie Sejmiku Samorządowego Województwa Mazowieckiego i Wojewody Mazowieckiego o zamiarze przystąpienia gminy do związku komunalnego;
  • przedkładanie wojewodzie w terminie 7 dni podjętych uchwał Rady Miejskiej;
  • przedkładanie wojewodzie aktów ustanawiających przepisy porządkowe w terminie 2 dni od ich ustanowienia;
  • przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwały budżetowej, uchwały w sprawie absolutorium oraz innych uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń burmistrza objętych zakresem nadzoru Regionalnej Izby Obrachunkowej w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia;
  • współpraca z Samorządem Województwa Mazowieckiego, Samorządem Powiatowym, samorządami gmin oraz organami administracji rządowej;
  • składanie Radzie Miejskiej okresowych sprawozdań z realizacji zadań należących do kompetencji burmistrza;
  • koordynacja przygotowań i realizacji budżetu gminy;
  • współpraca z komitetami społecznymi;
  • współpraca z organizacjami kombatanckimi oraz innymi organizacjami społecznymi, kulturalnymi i młodzieżowymi;
  • współpraca z organizacjami zajmującymi się sportem i kulturą fizyczną na terenie gminy;
  • współpraca z policją;
  • tworzenie referatów w ramach istniejących wydziałów zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem urzędu;
  • zatwierdzenie struktury i podziału obowiązków w wydziałach, biurach, referatach, zespołach i samodzielnych stanowiskach.

 


 

Ryszard Machałek – pierwszy zastępca burmistrza gminy Konstancin-Jeziorna

Sekretariat pok. nr 82 (pierwsze piętro)
tel.: 22 484 23 10
e-mail: sekretariatatkonstancinjeziorna [dot] pl

Zastępca burmistrza przyjmuje interesantów w poniedziałki w godz. 13.00–17.00.

Zapisy interesantów:

  • telefonicznie: 22 484 23 05,
  • e-mailem: kancelariaatkonstancinjeziorna [dot] pl,
  • osobiście w Punkcie Obsługi Mieszkańca – stanowisko Kancelaria/Informacja.

Uwaga! Z powodu pandemii COVID-19 i obowiązujących obostrzeń do odwołania zawieszone zostało przyjmowanie interesantów przez burmistrza.

Pierwszy zastępca burmistrza sprawuje nadzór nad:

  • Wydziałem Dróg Gminnych,
  • Wydziałem Inwestycji i Remontów,
  • Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Spraw Lokalowych,
  • Biurem Informatyzacji i Infrastruktury Informacji Przestrzennej,
  • Ochotniczymi Strażami Pożarnymi,
  • Zakładem Gospodarki Komunalnej,
  • Biurem Komunikacji Społecznej,
  • Stanowiskiem ds. przeciwpożarowych,
  • Konstancińskim Domem Kultury,
  • Gminnym Ośrodkiem Sportu i Rekreacji.
Ryszard Machałek
Zakres zadań

Pierwszy Zastępca Burmistrza prowadzi sprawy i wydaje decyzje administracyjne w zakresie:

  • udzielania odpowiedzi na wnioski dotyczące informacji publicznej w zakresie nadzorowanych Wydziałów, Biur i Samodzielnych Stanowisk;
  • wydawania poświadczeń/referencji dla wykonawców;
  • udzielania odpowiedzi na wnioski, pisma mieszkańców, organizacji pożytku publicznego, stowarzyszeń, fundacji itp. W zakresie nadzorowanych Wydziałów, Biur i Samodzielnych Stanowisk;
  • udzielania odpowiedzi na wnioski kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz jednostek samorządu terytorialnego;
  • wydawania obwieszczeń w zakresie tematyki nadzorowanych Wydziałów;
  • udzielania informacji w zakresie merytorycznym nadzorowanych Wydziałów;
  • wydawania zawiadomień o wszczęciu postępowania administracyjnego;
  • wydawania oświadczeń o dostępie do drogi publicznej (gminnej);
  • wydawania uzgodnień projektów pod względem zgodności z decyzją lokalizacyjną i lokalizacją zjazdu;
  • wydawania oświadczeń o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane po uprzedni ni parafowaniu przez Kierownika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami;
  • opiniowania stałej i czasowej organizacji ruchu na publicznych drogach gminnych i zatwierdzanie stałej i czasowej organizacji ruchu na wewnętrznych drogach gminnych;
  • podpisywania zleceń szczegółowych w ramach zawartych umów dotyczących:
    • opracowania stałej i czasowej organizacji ruchu,
    • równania i profilowania gminnych dróg gruntowych,
    • remontów cząstkowych nawierzchni drogowych wykonywanych z elementów betonowych,
    • zakupów, dostawy i wykonania oznakowania drogowego,
    • remontu infrastruktury związanej z komunikacją publiczną,
    • bieżącego utrzymania pasa drogowego wraz z odwodnieniem;
  • podpisywania wniosków:
    • o wydanie (zmianę) warunków przyłączenia do sieci energetycznej, guzowej, telekomunikacyjnej itp.;
    • o zawarcie (zmianę), rozwiązanie umów przyłączeniowych do sieci;
    • o wydanie decyzji lokalizacyjnych w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń, które nie są związane z potrzebami zarządzania drogami i ruchu drogowego;
    • o wydanie decyzji w sprawie zgody na zajęcie pasa drogowego w celu przeprowadzenia robót budowlanych;
    • o uzgodnienie dokumentacji projektowej dotyczącej zamierzeń zlokalizowanych w pasie drogowym;
    • o wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej;
    • o wydanie decyzji pozwolenia na budowę;
    • o wydanie decyzji Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej;
    • o wydanie decyzji pozwolenia wodnoprawnego;
    • o dotyczących zgłoszenia robót budowlanych niewymagających uzyskania pozwolenia na budowę;
    • o wydanie decyzji odstępstwa od obowiązujących zakazów;
    • o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji;
    • o wydanie decyzji w sprawie zgody na wycinkę drzew/krzewów;
    • o uzgodnienie dokumentacji projektowej dotyczącej zamierzeń zlokalizowanych w strefie konserwatorskiej;
  • podpisywania dokumentów związanych z realizacją funduszu sołeckiego i inicjatyw lokalnych z wyłączeniem umów;
  • podpisywania pism związanych ze sprzedażą mieszkań komunalnych z wyłączeniem umów;
  • akceptowania zaliczek;
  • podpisywania faktur za wynajem lokali użytkowych w świetlicach administrowanych przez gminę Konstancin-Jeziorna, na podstawie podpisanych uprzednio przez Burmistrza umów najmu ww. lokali;
  • podpisywania faktur za wynajem straganów handlowych;
  • podpisywania faktur za dzierżawę najem składników majątkowych gminy;
  • wydawania decyzji na lokalizację w pasie drogowym dróg gminnych urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania tymi drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
  • wydawania decyzji na umieszczenie w pasie drogowym dróg gminnych urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego i naliczenie stosownych opiat;
  • wydawania decyzji na zajęcie pasa drogowego i naliczanie odpowiednich opłat;
  • wydawania decyzji na lokalizację zjazdów z drogi gminnej;
  • wydawania postanowień będących odpowiedzią na wnioski w sprawie organizacji ruchu w zakresie dostępu do drogi mających wpływ na ruch drogowy;
  • wydawania postanowień dotyczących wykorzystywania pasa drogowego w sposób szczególny (np. nagrywanie filmów);
  • przekazywania spraw do organów właściwych w określonej sprawie.

 


 

Dariusz Zieliński – drugi zastępca burmistrza gminy Konstancin-Jeziorna

Sekretariat pok. nr 82 (pierwsze piętro)
tel.: 22 484 23 10
e-mail: sekretariatatkonstancinjeziorna [dot] pl

Zastępca burmistrza przyjmuje interesantów w poniedziałki w godz. 13.00–17.00.

Zapisy interesantów:

  • telefonicznie: 22 484 23 05,
  • e-mailem: kancelariaatkonstancinjeziorna [dot] pl,
  • osobiście w Punkcie Obsługi Mieszkańca – stanowisko Kancelaria/Informacja.

Uwaga! Z powodu pandemii COVID-19 i obowiązujących obostrzeń do odwołania zawieszone zostało przyjmowanie interesantów przez burmistrza.

Drugi zastępca burmistrza sprawuje nadzór nad:

  • Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami,
  • Wydziałem Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
  • Biurem Pozyskiwania Środków Zewnętrznych,
  • Wydziałem Oświaty Kultury i Zdrowia,
  • Wieloosobowym stanowiskiem ds. działalności gospodarczej,
  • Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
  • gminnym żłobkiem,
  • gminnymi jednostkami oświatowymi,
  • jednostkami pomocniczymi,
  • Biblioteką Publiczną.
Dariusz Zieliński
Zakres zadań

Drugi Zastępca Burmistrza prowadzi sprawy i wydaje decyzje administracyjne w zakresie:

  • wydawania zaświadczeń dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
  • wydawania zaświadczeń o numeracji porządkowej nieruchomości;
  • podpisywania pism w sprawie użytkowania wieczystego;
  • podpisywania ogłoszeń o przetargach, wykazów nieruchomości, przeznaczonych do dzierżawy, najmu, sprzedaży;
  • podpisywania wniosków do ksiąg wieczystych;
  • podpisywania wezwań do zapłaty oraz monitów;
  • podpisywania protokołów uzgodnień dotyczących nabycia nieruchomości;
  • podpisywania wniosków o dofinansowanie projektów pozyskiwanych ze źródeł zewnętrznych;
  • podpisywania załączników niezbędnych do złożenia wniosku o dofinansowanie;
  • podpisywania wniosków o płatność w ramach zawartych umów o dofinansowanie;
  • podpisywania załączników niezbędnych do złożenia wniosku o płatność;
  • podpisywania sprawozdań składanych w trakcie realizacji projektu;
  • podpisywania sprawozdań składanych na zakończenie realizacji projektu;
  • podpisywania sprawozdań składanych w okresie trwałości projektu;
  • udzielania odpowiedzi na wnioski, pisma mieszkańców, organizacji pożytku publicznego, stowarzyszeń, fundacji itp. w zakresie nadzorowanych Wydziałów, Biur i Samodzielnych Stanowisk;
  • udzielania odpowiedzi na wnioski kierowników jednostek organizacyjnych gminy (żłobek, szkoły, przedszkola, biblioteka) oraz jednostek samorządu terytorialnego;
  • podpisywania dokumentów związanych z realizacją funduszu sołeckiego i inicjatyw lokalnych z wyłączeniem umów;
  • akceptowania zaliczek;
  • podpisywania faktur za dzierżawę i najem składników majątkowych gminy;
  • wydawania oświadczeń o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane po uprzednim parafowaniu przez Kierownika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami;
  • udzielania odpowiedzi na wnioski dotyczące informacji publicznej w zakresie nadzorowanych Wydziałów, Biur i Samodzielnych Stanowisk;
  • wydawania obwieszczeń w zakresie tematyki nadzorowanych Wydziałów;
  • udzielania informacji w zakresie merytorycznym nadzorowanych Wydziałów;
  • wydawania zawiadomień:
    • o wszczęciu postępowania administracyjnego,
    • o zmianie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
    • o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
    • o wykreśleniu wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania, odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
    • o zmianie adresu,
    • o przekazaniu pisma/podania do organu właściwego w sprawie,
    • o podejrzeniu popełnienia przestępstwu w zakresie znęcania się nad zwierzętami,
    • o wydaniu opinii przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, sanepid, Wody Polskie,
    • o zakończeniu postępowania,
    • o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
  • podpisywania sprawozdań:
    • z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi/roczne,
    • z realizacji programu ochrony powietrza dla stref województwa mazowieckiego, w których został przekroczony poziom docelowy benzo(a)pi renu/roczne,
    • z realizacji programu ochrony powietrza,
    • z gospodarowania dochodami,
    • z opłat za gospodarcze korzystanie ze środowisku,
    • dotyczącej statystyki gminy — leśnictwo i ochrona środowiska — wieś i miasto;
  • wydawania decyzji o zatwierdzeniu podziału nieruchomości;
  • wydawania decyzji o przyznanie stypendium socjalnego;
  • wydawania decyzji potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowane ze środków publicznych;
  • wydawania decyzji o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika;
  • wydawania decyzji:
    • nakazujących usunięcie odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania,
    • o wykreśleniu wpisu z rejestru działalności regulowanej o zezwoleniu na usunięcie drzew i krzewów,
    • o odmowie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów,
    • o nałożeniu kary za usunięcie drzew/krzewów bez wymaganego zezwolenia lub za zniszczenie drzew/krzewów,
    • wnoszących sprzeciw wobec zamiaru usunięcia drzew/krzewów,
    • o czasowym odebraniu właścicielowi lub opiekunowi zwierzęcia traktowanego w sposób określony w art. 6 Ust. 2 ustawy o ochronie zwierząt,
    • o środowiskowych uwarunkowaniach,
    • o zmianie stanu wody na gruncie,
    • o rozgraniczenie nieruchomości;
  • wydawania postanowień o podziale nieruchomości;
  • wydawania postanowień o wszczęcie postępowania o rozgraniczenie nieruchomości;
  • wydawania postanowień:
    • o sprostowaniu oczywistej pomyłki w decyzji administracyjnej,
    • nakładające obowiązek uzupełnienia braków formalnych zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew/krzewów,
    • o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko,
    • o zatwierdzeniu projektów prac geologiczno-inżynierskich.