Kolejne lockdowny odbijają się negatywnie na funkcjonowaniu wielu firm, które ponoszą gigantyczne straty z powodu pandemii COVID-19. Pomocną dłoń w tym trudnym czasie ponownie do lokalnych przedsiębiorców wyciąga samorząd Konstancina-Jeziorny. W ramach oferowanego wsparcia mogą oni skorzystać ze zwolnienia z podatku od nieruchomości za grunty, budynki i budowle związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Chodzi o opłaty za trzy miesiące 2020 r. – październik, listopad i grudzień oraz trzy miesiące 2021 r. – styczeń, luty i marzec.
Dla kogo pomoc?
Z tej formy pomocy mogą skorzystać przedsiębiorcy z gminy Konstancin-Jeziorna, których płynność finansowa pogorszyła się w konsekwencji pandemii oraz obostrzeń i zakazów nałożonych przez rząd. Chodzi o działalności gospodarcze związane z:
- kulturą i rozrywką (ujęte w Polskiej Klasyfikacji Działalności Gospodarczej w działach: 90.01.Z i 90.02.Z);
- usługami hotelarskimi (PKDG: 55,10.Z, 79.90.A i 79.90.C);
- przygotowywaniem, podawaniem posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach lub dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, spożywanych na miejscu (PKDG: 56.10.A);
- konsumpcją i podawaniem napojów (PKDG: 56.30.Z);
- organizacją, promocją lub zarządzaniem imprezami, takimi jak: targi, wystawy, kongresy, konferencje, spotkania, włączając działalności polegające na zarządzaniu i dostarczaniu pracowników do obsługi terenów i obiektów, w których te imprezy mają miejsce (PKDG: 82.30.Z);
- poprawą kondycji fizycznej (PKDG: 96.04.Z);
- rekreacją i ze sportem (PKDG: 93.11.Z, 93.13.Z i 93.19.Z).
Trzeba złożyć dokumenty
Podatnik, któremu przysługuje zwolnienie z podatku od nieruchomości, musi złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna:
- korektę deklaracji na podatek od nieruchomości DN-1 wraz z załącznikiem ZDN-2 – dotyczy osób prawnych;
- informację o nieruchomościach IN-1 wraz z załącznikiem ZIN-2 – dotyczy osób fizycznych;
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 27 lipca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (poz.1338);
- oświadczenie o pogorszeniu płynności finansowej oraz w sprawie rodzaju prowadzonej działalności.
Powyższe dokumenty będą przyjmowane od 28 kwietnia 2021 r., czyli od dnia wejścia w życia uchwały nr 325/VIII/24/2021 Rady Miejskiej Konstancin-Jeziorna, do 11 maja 2021 r.
Więcej informacji
Szczegóły, w tym druki niezbędnych dokumentów, są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce: Przewodnik interesanta. Więcej informacji udzielają pracownicy Referatu Podatków Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna – nr tel.: 22 484 23 21, 22 484 23 28 lub 22 484 23 29.