Opublikowano: Konstancin-Jeziorna (www.konstancinjeziorna.pl)
Trójka stawia na indywidualny rozwój
Tutoring to nowoczesna metoda wsparcia uczniów w rozwoju ich talentów, zainteresowań, pasji, a także przezwyciężania trudności na drodze rozwoju osobistego. Ten nowatorski program indywidualnego podejścia nauczyciela do ucznia od kliku miesięcy jest z powodzeniem prowadzony w Szkole Podstawowej nr 3 w Konstancinie-Jeziornie.
Indywidualna praca
Zajęcia tutoringu szkolnego, zgodnie z przyjętym programem innowacji, wystartowały w pierwszym półroczu roku szkolnego 2020/2021. Zostali nimi objęci uczniowie w wieku 6–14 lat. Zajęcia dla starszych dzieci miały formę zdalną, mimo to frekwencja na nich była bardzo wysoka, a praca niezwykle efektywna, co potwierdzają nauczyciele – tutorzy. – Uczeń dużo chętniej pracuje w czasie lekcji online, chętniej się zgłasza – przyznaje jeden z nich. – Bardzo poprawiła się jego frekwencja na zajęciach i oceny. Pracuje także nad rozwijaniem swoich pozaszkolnych pasji, o których chętnie opowiada.
Uczniowie i rodzice chwalą
Korzyści z udziału w zajęciach prowadzonych w oparciu o metodę tutoringu zauważają także uczniowie i ich rodzice. – To wspaniałe zajęcia – mówi mama uczennicy z klasy 1. – Dziecko stało się otwarte, częściej opowiada o sobie i swoich doświadczeniach. Lepiej radzi sobie w nauce.
Z kolei mama ucznia klasy 7. przyznaje: – Widzę dużo korzyści z uczestnictwa mojego syna w zajęciach tutoringu. Stał się bardziej otwarty, chętniej rozmawia i nawiązuje relacje – dodaje.
Także w bieżącym półroczu Szkoła Podstawowa nr 3 kontynuuje przygodę z tutoringiem.
Adres źródłowy: https://www.konstancinjeziorna.pl/news/trojka-stawia-na-indywidualny-rozwoj