Struktura organizacyjna Urzędu Miasta i Gminy | Konstancin-Jeziorna

Struktura organizacyjna Urzędu Miasta i Gminy

Wydziały

Wydział Gospodarki Komunalnej i Spraw Lokalowych

Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Komunalnej i Spraw Lokalowych należy:

W zakresie gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy:

  1. kształtowanie polityki lokalowej w zakresie gospodarki oraz nadzór nad racjonalnym i efektywnym wykorzystaniem mieszkaniowego zasobu gminy,
  2. prowadzenie ewidencji zasobów mieszkaniowych gminy, 
  3. współdziałanie z zarządcami nieruchomości w zakresie zarządzania nieruchomościami wchodzącymi w zasób mieszkaniowy gminy w budynkach wspólnot mieszkaniowych,
  4. przegotowywanie skierowań do zawarcia umowy najmu na lokale mieszkalne, 
  5. prowadzenie spraw związanych z przydziałem i zamianą lokali mieszkalnych,
  6. prowadzenie postępowań o wstąpienie w stosunek najmu lokalu po śmierci głównego najemcy,
  7. współpraca z ZGK w zakresie likwidacji skutków samowoli lokalowych, wnioskowanie o wypowiadanie umów najmu lokali mieszkalnych, weryfikacja umów najmu,
  8. prowadzenie rejestru osób oczekujących na lokal mieszkalny oraz osób oczekujących na zamianę lokalu mieszkalnego,
  9. koordynacja pracy Komisji mieszkaniowej,
  10. przygotowywanie i prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność gminy, 
  11. przeprowadzanie, we współpracy z Wydziałem Inwestycji i Drogownictwa, remontów budynków komunalnych, 
  12. realizacja innych zadań wynikających z ustaw dotyczących spraw mieszkaniowych.

 
W zakresie gospodarowania pozostałymi zabudowanymi nieruchomościami gminy:

  1. zapewnienia prawidłowego utrzymania stanu technicznego niżej wymienionych budynków zgodnie z art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, w tym m.in.: zapewnienia wykonywania przewidzianych przepisami prawa i DTR przeglądów i obsług serwisowych funkcjonujących urządzeń i instalacji (ogrzewania-chłodzenia, wentylacji, instalacji wod.-kan., elektrycznej, sygnalizacji pożarowej, oświetlenia ewakuacyjnego, instalacji niskoprądowych, dźwigów, 
    osobowych itp.),
    • ratusza przy ul. Piaseczyńskiej 77,
    • willi „Kamilin” przy ul. Józefa Piłsudskiego 42,
    • willi Gryf przy ul. Sobieskiego 13,
    • willi „Halinówka” przy ul. Warszawskiej 32,
    • lokalu przy ul. Warszawskiej 23,
    • domu ludowego z OSP w Gassach,
    • domu ludowego z OSP w Czernidłach,
    • domu ludowego w Habdzinie,
    • domu ludowego z OSP w Bielawie,
    • domu ludowego z OSP w Cieciszewie,
    • domu ludowego w Słomczynie, 
    • świetlicy wiejskiej w Dębówce,
    • świetlicy wiejskiej w Kawęczynku,
    • świetlica wiejska w Kawęczynie,
    • świetlicy wiejskiej w Ciszycy,
    • świetlicy wiejskiej w Parceli,
    • świetlicy wiejskiej w Łęgu,
    • świetlicy wiejskiej w Piaskach,
    • budynku OSP w Skolimowie,
    • budynku przy ul. Anny Walentynowicz 24 (parter),
    • budynku w Kępie Okrzewskiej,
    • budynku OSP Jeziorna,
    • budynku OSP Opacz,
    • budynku przy ul. Mirkowskiej 54 a.
  2. bieżące utrzymanie i koszty z tym związane ponoszą użytkownicy budynków lub wydzielonych lokali na zasadach określonych w umowie użytkowania, koszty utrzymania i wyposażenia świetlic wiejskich oraz innych budynków nie oddanych w użytkowanie jednostkom organizacyjnym gminy i strażnic OSP należą do Wydziału poza wyposażeniem w sprzęt pożarniczy, 
  3. opracowywanie planów/harmonogramów wykonywania prac serwisowych i przeglądów oraz sporządzania raportów ze stanu ich realizacji,
  4. nadzorowania bieżącej eksploatacji urządzeń technicznych budynków i koordynowania prac z tym związanych,
  5. prowadzenia książek obiektów budowlanych dla poszczególnych budynków,
  6. prowadzenie ksiąg urządzeń technicznych podlegających dozorowi Urzędu Dozoru Technicznego,
  7. prowadzenie spraw z zakresu najmu nieruchomości wymienionych w ust. 2. pkt 1,
  8. prowadzenie innych spraw związanych z bieżącą eksploatacją i administracją w/w budynkami.


W zakresie utrzymania pozostałego mienia komunalnego:

  1. sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem we właściwym stanie mogił zbiorowych i poległych żołnierzy i innych osób biorących udział w walkach oraz pozostałych miejsc pamięci narodowej,
  2. prowadzenie ewidencji oraz zarządzanie elementami małej architektury m. in. ławami miejskimi, koszami na śmieci (w tym opróżnianie), tablicami ogłoszeniowymi itp.,
  3. Nadzór nad bieżącym utrzymywaniem czystości i porządku na terenach publicznych w tym m.in. placów, skwerów, osiedli, parków i dróg gminnych a w szczególności zimowym utrzymaniem i oczyszczaniem w tym likwidacja dzikich wysypisk śmieci,
  4. określanie zasad i nadzór nad właściwą eksploatacją własnych i wynajmowanych obiektów użyteczności publicznej na terenie gminy, których zarządcą jest Gmina,
  5. najem mienia komunalnego a w szczególności świetlic wiejskich, Parku Zdrojowego i terenów przyległych, budynków wymienionych w ust. 2. pkt 1 oraz innych obiektów użyteczności publicznej na terenie gminy, których zarządcą jest Gmina,
  6. utrzymanie kabin sanitarnych i szaletów miejskich, 
  7. przyjmowanie w użyczenie od innych podmiotów lokali użytkowych
Wydział Promocji i Współpracy Zagranicznej


Do zakresu działania Wydziału Promocji i Współpracy Zagranicznej należy:

  1. realizowanie polityki promocyjnej i informacyjnej gminy, przy szczególnym uwzględnieniu jej uzdrowiskowego charakteru;
  2. opracowywanie tekstów, moderacja treści i weryfikacja spójności oraz standardu ogółu informacji zamieszczanych na stronie internetowej oraz w serwisach społecznościowych gminy;
  3. prowadzenie tytułu prasowego „Biuletyn Informacyjny gminy Konstancin-Jeziorna”, w tym pozyskiwanie materiałów do publikacji i koordynacja prac w zakresie jego wydawania;
  4. dbanie o spójność polityki informacyjnej w oficjalnych kanałach komunikacyjnych gminy, ich rozwijanie i proponowanie nowych kierunków rozbudowy;
  5. prowadzenie i koordynacja kampanii informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych;
  6. współpraca z mediami lokalnymi, regionalnymi oraz ogólnokrajowymi, w tym m.in.: monitoring mediów, opracowywanie materiałów informacyjnych dla dziennikarzy, autoryzacja wywiadów i udzielanie odpowiedzi na artykuły prasowe, publikowanie ogłoszeń i informacji w prasie lokalnej, ogólnokrajowej i branżowej;
  7. organizacja, współorganizacja i koordynacja działań – przy współpracy z odpowiednimi wydziałami urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi gminy – gminnych imprez, w tym państwowych, rocznicowych, cyklicznych i niecyklicznych oraz innych wydarzeń odbywających się pod patronatem burmistrza;
  8. opracowywanie i koordynacja rocznego kalendarza stałych wydarzeń kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych organizowanych na terenie gminy Konstancin-Jeziorna przez Urząd Miasta i Gminy oraz jednostki organizacyjne gminy, w tym jego aktualizacja i popularyzacja;
  9. opracowywanie pism i wystąpień okolicznościowych dla potrzeb burmistrza;
  10. współpraca z komórkami i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie przepływu bieżących informacji do publikacji;
  11. opracowywanie materiałów informacyjnych i promocyjnych o gminie przeznaczonych na użytek wydawniczy – ulotki, foldery, informatory, przewodniki, mapy, kalendarze itp.; 
  12. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem patronatu burmistrza wydarzeniom organizowanym dla mieszkańców gminy oraz z używaniem herbu gminy przez osoby fizyczne i prawne;
  13. dbanie o spójną identyfikację wizualną gminy w materiałach promocyjno-informacyjnych wydawanych przez gminę, w tym: folderach, ulotkach, plakatach, papierach firmowych, a także na tablicach informacyjnych i elementach małej architektury;
  14. prowadzenie komunikacji z mieszkańcami przy wykorzystaniu systemów informatycznych, w tym obsługa systemu powiadamiania mieszkańców za pomocą wiadomości SMS;
  15. inicjowanie przedsięwzięć promujących gminę;
  16. prowadzenie bieżącej współpracy z komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie planowania i przygotowania materiałów informacyjnych i promocyjnych;
  17. organizowanie i uczestnictwo w konferencjach, sympozjach oraz targach związanych z promocją gminy;
  18. zabezpieczanie materiałów i gadżetów promocyjnych na potrzeby wydarzeń gminnych organizowanych przez wydział oraz burmistrza, w tym nadzór nad ich produkcją i ewidencjonowanie;
  19. koordynacja przygotowywanych odpowiedzi na pytania mieszkańców – „Zadaj pytanie burmistrzowi”;
  20. realizacja zadań w ramach współpracy zagranicznej, w tym: przygotowywanie i koordynacja wizyt delegacji z miast partnerskich gminy, prowadzenie korespondencji z przedstawicielami miast partnerskich oraz redagowanie i tłumaczenie dokumentów i korespondencji wpływającej do wydziału;
  21. wspieranie wydarzeń i inicjatyw mających charakter promocyjny organizowanych przez jednostki organizacyjne gminy, lokalne organizacje pozarządowe, kluby sportowe, szkoły –publiczne i niepubliczne oraz inne podmioty działające na terenie gminy;
  22. publikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej dokumentów przekazywanych przez komórki organizacyjne urzędu i jednostki organizacyjne gminy, w tym nadzór i koordynacja nad treścią materiałów zamieszczanych indywidualnie przez Biuro Zamówień Publicznych oraz Wydział Planowania Przestrzennego;
  23. prowadzenie spraw organizacyjnych i merytorycznych związanych z przyznawaniem tytułu 
    „Wolontariusz roku”, wyróżnień dla rolników oraz konkursem na najpiękniejszy wieniec dożynkowy.
Wydział Rozwoju, Polityki Gospodarczej i Komunikacji Społecznej

Do zakresu działania Wydziału Rozwoju, Polityki Gospodarczej i Komunikacji Społecznej należy:

W zakresie Rozwoju, Polityki Gospodarczej:

  1. koordynacja prac w zakresie polityki rozwoju w korelacji z dokumentami strategicznymi na poziomie europejskim, krajowym, i regionalnym, w tym:
    1. przygotowanie i wdrażanie strategii rozwoju gminy,
    2. prowadzenie prac w zakresie polityki miejskiej,
    3. prowadzenie prac w zakresie polityki/strategii metropolitarnej obszaru funkcjonalnego 
      aglomeracji warszawskiej;
  2. udział w pracach związanych z programami społeczno-gospodarczymi na terenie Gminy;
  3. współpraca z jednostkami samorządu gospodarczego, organizacjami wspierającymi rozwój gospodarczy gminy oraz krajowymi i zagranicznymi organizacjami gospodarczymi w celu wspierania 
    przedsiębiorczości w Gminie;
  4. współpraca z instytucjami zewnętrznymi na poziomie regionalnym i rządowym;
  5. udział w tworzeniu programów rozwoju ponadlokalnego, integracyjnych, służących realizacji zadań gminy w partnerstwach terytorialnych i stowarzyszeniach samorządowych;
  6. dokonywanie diagnoz i analiz stanu poszczególnych dziedzin funkcjonowania Gminy oraz stopnia zaspokojenia potrzeb i jakości życia mieszkańców;
  7. przygotowywanie konsultacji społecznych;
  8. koordynowanie weryfikowania opinii publicznej poprzez prowadzanie badań ankietowych,
  9. wykonywanie zadań związanych z ewidencją działalności gospodarczej, wynikających z ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy;
  10. wydawanie zaświadczeń – wypisów dotyczących danych z ewidencji gminnej prowadzonej przez Burmistrza Gminy Konstancin-Jeziorna do dnia 01.07.2011r.
  11. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych:
    1. prowadzenie postępowań w sprawie wygaśnięcia, cofnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
    2. naliczanie opłaty za wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
  12. wydawanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką oraz zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w transporcie drogowym;
  13. prowadzenie spraw związanych z targowiskiem miejskim w zakresie zatrudniania inkasentów, zakupem i dystrybucją bloczków opłaty targowej;
  14. ewidencja innych obiektów hotelarskich i zadania z nią związane należące do właściwości burmistrza wynikające z ustawy o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.


W zakresie komunikacji społecznej:

  1. wspieranie aktywności społecznej i obywatelskiej w formie inicjatywy lokalnej;
  2. inicjowanie przedsięwzięć turystycznych o charakterze lokalnym;
  3. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród sportowych;
  4. współpraca z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego i Radą Seniorów;
  5. prowadzenie spraw związanych z realizacją budżetu obywatelskiego;
  6. współpraca z organizacjami pozarządowymi:
    1. przygotowywanie projektów planu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz ich realizacja;
    2. organizowanie spotkań z przedstawicielami organizacji pozarządowych,
    3. prowadzenie szkoleń, konferencji i poradnictwa dla organizacji pozarządowych,
    4. aktualizacja bazy danych o organizacjach pozarządowych współpracujących z urzędem;
    5. organizowanie i przeprowadzanie konkursów ofert na realizację zadań publicznych zleconych lub powierzonych do realizacji organizacjom pozarządowym oraz ich bieżące monitorowanie;
    6. przygotowywanie projektów umów na realizacje zadań gminy zleconych lub powierzonych organizacjom pozarządowym;
    7. analiza merytoryczna sprawozdań z realizacji zadań powierzonych lub zleconych organizacjom pozarządowym
       
Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy: 

W zakresie gospodarki nieruchomościami:

  1. przygotowywanie i przeprowadzanie scaleń i podziałów nieruchomości,
  2. prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym,
  3. nabywanie gruntów do gminnego zasobu nieruchomości,
  4. regulacja stanów prawnych nieruchomości, w tym podejmowanie działań w celu komunalizacji mienia,
  5. wykonywanie czynności związanych z zamianą gruntów,
  6. przygotowywanie propozycji udzielania bonifikat od opłat rocznych,
  7. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu nieruchomości,
  8. prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem oraz zwrotami nieruchomości, 
  9. wykonywanie czynności związanych z wydzierżawianiem terenów i nieruchomości oraz naliczanie stosownych opłat,
  10. dokonywanie okresowych kontroli wydzierżawionych nieruchomości,
  11. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem gruntów jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd oraz opracowywanie umów o przekazanie nieruchomości,
  12. ustalanie propozycji cen za grunty niezabudowane, zabudowane i urządzenia,
  13. prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie gruntów,
  14. prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości, w tym:
    1. sporządzanie planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości,
    2. zbywanie nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości,
    3. prowadzenie ewidencji składników gminnego zasobu nieruchomości,
    4. sporządzanie planów realizacji polityki gospodarowania nieruchomościami,
    5. sporządzanie trzyletnich planów wykorzystania zasobów.
  15. prowadzenie spraw z zakresu:
    1. wydzierżawiania i użyczania gruntów stanowiących własność gminy, bądź pozostających w jej władaniu,
    2. podziałów oraz ustalanie odszkodowań z tytułu przejęcia gruntów wydzielonych w ramach tych podziałów pod drogi gminne,
    3. wypłaty odszkodowań za działki przejęte pod drogi gminne,
    4. bezumownego korzystania z gruntu oraz wydania nieruchomości.


W zakresie geodezji:

  1. prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,
  2. prowadzenia spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz ustalaniem nazw miejscowości,
  3. nadawanie numeracji porządkowej budynków, 
  4. ustalanie potrzeb i zlecanie opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
  5. udział w weryfikacji deklaracji i informacji podatkowych oraz wykazów nieruchomości osób prawnych i fizycznych w oparciu o zapisy w ewidencji gruntów.

Prowadzenie postępowań dotyczących ustalenia opłaty związanej ze wzrostem wartości nieruchomości na skutek jej podziału (opłata adiacencka).
Prowadzenie postępowań dotyczących ustalenia opłaty planistycznej, związanej ze wzrostem 
wartości nieruchomości na skutek jej sprzedaży (renta planistyczna).

Wydział Planowania Przestrzennego


Do zakresu Wydziału Planowania Przestrzennego należy:

  1. opracowywanie oraz koordynowanie prac związanych z opracowaniem projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z procedurami ustawowo określonymi,
  2. kontrola przestrzegania obowiązujących procedur w zakresie opracowywania, projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz planu ogólnego gminy,
  3. prowadzanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym, wynikające z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu,
  4. analiza aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego 
    gminy, 
  5. prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  6. przygotowywanie oraz wydawanie wypisów i wyrysów oraz zaświadczeń z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, 
  7. wydawanie zaświadczeń o rewitalizacji,
  8. wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzeń budowlanych z obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, na podstawie przepisów,
  9. opracowywanie metadanych dla planów miejscowych,
  10. opracowywanie wniosków i opinii do planów miejscowych oraz innych dokumentów z zakresu planowania przestrzennego sporządzanych przez gminy i powiaty sąsiednie, samorząd województwa i administracje rządową,
  11. opracowywanie wniosków o ogłoszenie i przygotowywanie warunków urbanistycznych konkursów architektoniczno-urbanistycznych ogłaszanych przez gminę, 
  12. obsługa gminnej komisji architektoniczno-urbanistycznej,
  13. zarządzanie Systemem Informacji Przestrzennej gminy Konstancin-Jeziorna, w tym jego rozbudowa i aktualizacja danych,
  14. prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wydawania decyzji o warunkach zabudowy oraz lokalizacji celu publicznego zgodnie z właściwymi przepisami, w tym prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
  15. opracowanie i prowadzenie gminnej ewidencji zabytków oraz prowadzenie spraw związanych z gminną ewidencją zabytków,
  16. przygotowanie gminnego Programu opieki nad zabytkami oraz sprawozdań z wykonania Programu,
  17. przygotowywanie i koordynowanie prac związanych ze statutem uzdrowiska oraz operatem uzdrowiskowym,
  18. przygotowanie, koordynowanie i tworzenie warunków do prowadzenia rewitalizacji, a także jej prowadzenie, 
  19. prowadzenie rejestru wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
  20. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu planowania przestrzennego oraz zabytków,
  21. opiniowanie zgodności projektów podziałów geodezyjnych z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
  22. prowadzenie postępowań w zakresie wzmocnienia narzędzi ochrony krajobrazu z wyłączeniem postępowań egzekucyjnych,
  23. prowadzenie postępowań dotyczących samowoli urbanistycznej z wyłączeniem postępowań egzekucyjnych,
  24. prowadzenie postępowań dotyczących przygotowania i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących, a także standardów ich lokalizacji, na podstawie obowiązujących przepisów, 
  25. prowadzenie postępowań dotyczących przygotowania zintegrowanych planów inwestycyjnych, 
    na podstawie obowiązujących przepisów.
     
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa


Do zakresu działania Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa należy:

  1. koordynowanie działalności związanej z ochroną i kształtowaniem środowiska na obszarze gminy, opracowywanie programu ochrony środowiska gminy oraz jego aktualizacja,
  2. współpraca z jednostkami organizacyjnymi, instytucjami i organizacjami społecznymi działającymi na rzecz i w zakresie ochrony środowiska, inicjowanie edukacji ekologicznej wśród społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji w zakresie ochrony powietrza,
  3. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, zgodnie z kompetencjami określonymi właściwymi ustawami oraz innych postępowań wynikających z tych ustaw,
  4. prowadzenie spraw wynikających z obowiązującego prawa wodnego, 
  5. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew oraz wymierzaniem kar pieniężnych za nielegalną wycinkę, niszczenie drzew lub krzewów oraz zieleni,
  6. planowanie rzeczowo-finansowe i realizacja zadań w zakresie utrzymania zieleni niskiej i wysokiej oraz nasadzeń zastępczych,
  7. prowadzenie spraw dotyczących pomników przyrody położonych na terenie gminy, 
  8. prowadzenie rejestru psów ras uznawanych za agresywne oraz spraw dotyczących zezwoleń na ich utrzymywanie, 
  9. prowadzenie spraw związanych z programem opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt, w tym: kastracja, sterylizacja, chipowanie, wyłapywanie i odławianie zwierząt bezdomnych,
  10. opiniowanie projektów prac geologicznych oraz planu ruchu zakładu górniczego,
  11. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie środowiska związanych z ochroną wód oraz powietrza atmosferycznego,
  12. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji z budżetu Gminy w zakresie działań proekologicznych,
  13. koordynacja spraw związanych z KPOŚK.


Wykonywanie zadań związanych z rolnictwem, a w szczególności:

  1. wydawanie decyzji i zaświadczeń z zakresu rolnictwa,
  2. współpraca ze służbami sanitarnymi w zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt na terenie gminy,
  3. realizacja zadań z zakresu ochrony roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami,
  4. kontrola wykonania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego oraz trybu ustalenia i egzekwowania opłaty za niedopełnienie tego obowiązku przez rolników prowadzących gospodarstwo,
  5. przygotowywanie i opracowywanie materiałów statystycznych dla Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego (spisy rolne, zestawienia kwartalne, półroczne i roczne),
  6. nadzór nad wykonaniem konserwacji gminnych urządzeń melioracyjnych,
  7. spisywanie zeznań świadków o pracy w gospodarstwie rolnym,
  8. prowadzenie spraw związanych z pracowniczymi ogrodami działkowymi,
  9. współpraca z jednostkami organizacyjnymi, instytucjami i organizacjami społecznymi działającymi na rzecz i w zakresie rolnictwa, 
  10. udział w akcjach ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
  11. ustalanie strat i szacowanie szkód po wystąpieniu klęsk żywiołowych w rolnictwie, 
  12. współdziałanie z organizacjami zajmującymi się łowiectwem,
  13. współpraca z jednostkami pomocniczymi samorządu gminnego.


Wykonywanie zadań związanych z gospodarką odpadami komunalnymi, a w szczególności:

  1. nadzór nad Punktem Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), realizacja zadań związanych z merytorycznym rozliczaniem odpadów, 
  2. realizacja zadań zawartych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza,
  3. prowadzenie działań edukacyjnych, promocyjnych i informacyjnych związanych z gospodarką odpadami komunalnymi,
  4. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi zebranymi z terenu gminy,
  5. podejmowanie działań mających na celu zapewnienie warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych,
  6. prowadzenie postępowań dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi, wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  7. podejmowanie działań mających na celu powstanie na terenie Gminy instalacji do odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
  8. opiniowanie zezwoleń na zbieranie odpadów lub zezwoleń na przetwarzanie odpadów, wynikających z ustawy o odpadach,
  9. udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu gminy oraz ewidencjonowanie sprawozdań sporządzonych przez przedsiębiorców, 
  10. nadzór i kontrola zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie posiadania umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, 
  11. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy,
  12. prowadzenie spraw związanych z przyłączeniem nieruchomości do sieci kanalizacyjnej,
  13. prowadzenie spraw związanych z odbiorem i usuwaniem materiałów budowlanych zawierających azbest,
  14. wydawania decyzji nakazujących wykonanie obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w szczególności obowiązku przyłączania nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub w przypadku, gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenia nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub przydomowa oczyszczalnię ścieków,
  15. prowadzenie punktu informacyjno-konsultacyjnego programu Czyste Powietrze, którego celem jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych w gminie Konstancin-Jeziorna,
  16. prowadzenie spraw związanych z Centralną Ewidencją Emisyjności Budynków
Wydział Spraw Społecznych


Do zakresu działania Wydziału Spraw Społecznych należy prowadzenie spraw z zakresu szkolnictwa, 
rozpowszechniania kultury i ochrony zdrowia na terenie gminy, a w tym: 

  1. nadzór nad szkołami i przedszkolami, dla których organem prowadzącym jest gmina,
  2. udzielanie pomocy merytorycznej dyrektorom szkół i przedszkoli w zakresie spraw organizacyjnych i pracowniczych wynikających z ustaw: Prawo oświatowe, o systemie oświaty oraz Karta Nauczyciela,
  3. koordynowanie oraz integrowanie działalności oświatowo-wychowawczej i opiekuńczej na terenie gminy,
  4. wykonywanie zadań organu nadzorującego w zakresie stosunku pracy nauczycieli szkół i przedszkoli gminnych, a w tym:
    1. przeprowadzenie procedury awansu zawodowego dla nauczycieli ubiegających się o stopień 
      nauczyciela mianowanego,
    2. opracowywanie projektów regulaminów wynagradzania i nagradzania nauczycieli.
  5. analiza wniosków o wpis do ewidencji placówek niepublicznych oraz wniosków o dotację,
  6. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacją jednostek oświatowych,
  7. organizacja transportu dla dzieci do szkół obwodowych oraz dowozu uczniów niepełnosprawnych do szkół, przedszkoli i innych placówek, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  8. powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowań z urzędu,
  9. koordynowanie oraz integrowanie działalności oświatowo-wychowawczej i opiekuńczej na terenie gminy,
  10. analizowanie projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli przed zatwierdzeniem organizacji roku szkolnego oraz zmian w ciągu roku,
  11. opiniowanie wniosków dyrektorów szkół w sprawie udzielania pomocy psychologicznopedagogicznej dla uczniów, w tym przyznawania godzin nauczania indywidualnego,
  12. wspieranie innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
  13. monitorowanie spraw związanych z wykonywaniem zaleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
  14. ustalanie sieci publicznych przedszkoli i szkół podstawowych z uwzględnieniem prognoz demograficznych, uwarunkowań społecznych oraz ekonomicznych,
  15. współpraca ze szkołami w zakresie przeciwdziałania zjawiskom patologii społecznej wśród dzieci i młodzieży,
  16. egzekwowanie przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i przedszkola,
  17. kontrola spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci i młodzież w wieku 16-18 lat oraz prowadzenie ewidencji i postępowań w tym zakresie,
  18. prowadzenie całokształtu spraw związanych z przeprowadzaniem konkursów na stanowisko dyrektora szkoły i przedszkola,
  19. prowadzenie dokumentacji związanej z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów szkół i przedszkoli,
  20. prowadzenie całokształtu spraw związanych z oceną pracy dyrektorów szkół i przedszkoli w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny,
  21. przygotowywanie merytoryczne wniosków do Mazowieckiego Kuratora Oświaty i Ministra Edukacji i Nauki o przyznanie nagród dla wyróżniających się dyrektorów szkół i przedszkoli,
  22. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
  23. sporządzanie planów dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  24. przygotowywanie informacji o stopniu realizacji zadań oświatowych w gminie za poprzedni rok szkolny,
  25. nadzorowanie szkół w zakresie realizacji projektów unijnych,
  26. współorganizowanie rekrutacji do przedszkoli samorządowych, oddziałów przedszkolnych i klas pierwszych w szkołach podstawowych, w tym organizowanie otwartych konkursów ofert dla przedszkoli niepublicznych,
  27. ewidencja przedszkoli i szkół niepublicznych,
  28. rejestru żłobków i klubów dziecięcych, wykazu dziennych opiekunów,
  29. wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji placówek niepublicznych oraz decyzji o odmowie wpisu do ewidencji,
  30. wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych dziennych opiekunów, oraz decyzji o odmowie wpisu do rejestru, 
  31. nadzór nad żłobkami, klubami dziecięcymi i dziennymi opiekunami w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki oraz zadań określonych w art. 54 ust. 2 ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 – prowadzenie kontroli planowych zgodnie z planem nadzoru i kontroli doraźnych,
  32. prowadzenie sprawozdawczości w systemie aplikacji statystycznej z obszaru świadczeń rodzinnych Quick Stat – sprawozdawczość rzeczowo-finansowa z opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
  33. wykonywanie sprawozdawczości oświatowej w Systemie Informacji Oświatowej, w tym:
    1. prowadzenie Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych,
    2. przyznawanie upoważnień do dostępu do bazy danych SIO dyrektorom publicznych i niepublicznych szkół i przedszkoli,
    3. wprowadzanie danych dziedzinowych dotyczących pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie
      i administrowanie oświatą, uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego, obowiązku nauki,
  34. weryfikacja i potwierdzanie danych zgromadzonych w SIO wykorzystywanych do kalkulacji części oświatowej subwencji ogólnej dla gminy Konstancin-Jeziorna, w tym:
    1. wykaz szkół i placówek oświatowych objętych subwencją zawierający liczbę uczniów i wychowanków w poszczególnych wagach,
    2. wykaz etatów nauczycieli objętych subwencją oświatową,
  35. przygotowywanie projektów aktów prawnych podejmowanych przez organy gminy w sprawach 
    będących przedmiotem działania wydziału, 
  36. przygotowanie i koordynowanie prac związanych z pełnym zabezpieczeniem środków finansowych z zakresu oświaty w budżecie gminy, w tym:
    1. opracowywanie projektu budżetu dla oświaty – zbiorczo (wszystkie placówki publiczne i niepubliczne),
    2. występowanie o zmiany w budżecie w zakresie zadań realizowanych przez Wydział (dowożenie uczniów, placówki niepubliczne, pozostała działalność),
    3. przygotowywanie okresowych sprawozdań, w tym: sprawozdań rocznych z realizacji budżetu oświaty,
    4. analizowanie kosztów funkcjonowania szkół i przedszkoli, sporządzanie opracowań, zestawień i raportów,
    5. współpraca z instytucjami i urzędami administracji publicznej w zakresie realizacji budżetu po stronie dochodów i wydatków (subwencje, dotacje),
  37. wyliczanie dotacji dla placówek niepublicznych, merytoryczna kontrola rozliczanej dotacji oraz rozliczanie dotacji pomiędzy gminami,
  38. wyliczanie dla przedszkoli samorządowych dotacji celowej z budżetu państwa na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego,
  39. prowadzenie spraw związanych z udzieleniem uczniom, nauczycielom, dyrektorom szkół i przedszkoli nagród burmistrza,
  40. organizacja uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej i świątecznych spotkań burmistrza z nauczycielami, w tym z emerytowanymi nauczycielami,
  41. zgłaszanie organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a także określonym zakładom opieki zdrowotnej przypadków zachorowania, podejrzenia o zachorowanie i zgonów na choroby zakaźne,
  42. prowadzenie spraw związanych z pokrywaniem kosztów przewozu osób podlegających przymusowej hospitalizacji lub izolacji i kosztów przejazdu do zakładów opieki zdrowotnej osób podlegających przymusowemu leczeniu i przymusowym badaniom stanu zdrowia,
  43. współdziałanie z:
    1. gminnym podmiotem leczniczym, w tym przygotowywanie i nadzór nad udzielaniem jej dotacji,
    2. gminnym żłobkiem i szkołami oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie ochrony zdrowia,
    3. współpraca z innymi placówkami, gminnym podmiotem leczniczym w zakresie koordynacji opieki zdrowotnej nad mieszkańcami gminy,
  44. koordynowanie spraw w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i zwalczania narkomanii,
  45. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Punktu Konsultacyjnego Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień, współpraca z placówkami lecznictwa odwykowego i innymi podmiotami zajmującymi się rozwiązywaniem problemów alkoholowych, narkomanii oraz ochroną przed przemocą,
  46. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i likwidacją bibliotek oraz innych placówek upowszechniania kultury, będących jednostkami organizacyjnymi gminy,
  47. prowadzenie rejestru Instytucji Kultury,
  48. prowadzenie spraw dotyczących przyznania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, 
  49. prowadzenie spraw związanych z Konstancińską Kartą Mieszkańca,
  50. przyjmowanie i ocena formalna wniosków funduszu sołeckiego,
  51. sprawy związane z funkcjonowaniem Rady Młodzieżowej
     
Wydział Finansowy

Do zakresu działania Wydziału Finansowy należy prowadzenie spraw finansowych gminy, a w szczególności:

  1. współpraca przy opracowaniu projektu budżetu gminy oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej, uchwały budżetowej, uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy oraz ich zmian w formie uchwał i zarządzeń,
  2. współpraca przy opracowaniu sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy,
  3. informowanie komórek organizacyjnych urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych o kwotach dochodów i wydatków zaplanowanych w projekcie budżetu i uchwalonym budżecie,
  4. opracowywanie planów finansowych oraz prowadzenie ewidencji zmian w budżecie,
  5. współpraca przy opracowywaniu przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, kontroli finansowej i innych leżących w zakresie działania Wydziału,
  6. dokonywanie spłat rat pożyczek, kredytów lub wyemitowanych obligacji komunalnych wraz z naliczonymi odsetkami,
  7. bieżąca analiza realizacji dochodów i wydatków budżetowych,
  8. prowadzenie ksiąg rachunkowych urzędu i organu,
  9. prowadzenie ewidencji dochodów gminy i dochodów niepodatkowych urzędu,
  10. prowadzenie ewidencji wydatków Urzędu,
  11. kontrola formalno-rachunkowa wydatków urzędu oraz ich zgodności z planem finansowym,
  12. dekretowanie dokumentów księgowych zgodnie z zakładowym planem kont,
  13. prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych na podstawie dokumentów przekazanych z właściwych komórek organizacyjnych urzędu,
  14. organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentów księgowych,
  15. przyjmowania jednostkowych i zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych z gminnych jednostek organizacyjnych,
  16. sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych urzędu i organu,
  17. sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych gminy,
  18. sporządzanie sprawozdań do GUS, 
  19. sporządzanie przelewów bankowych oraz prowadzenie wewnętrznej kasy urzędu,
  20. prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem podatku VAT,
  21. współpraca przy rozliczaniu zadań inwestycyjnych,
  22. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
  23. rozliczanie inwentaryzacji,
  24. współpraca z regionalną izbą obrachunkową, izbami i urzędami skarbowymi, zakładem ubezpieczeń społecznych oraz bankami,
  25. współdziałanie przy ewidencji środków trwałych,
  26. prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu,
  27. współpraca w zakresie PPE.
     
Wydział Podatków i Egzekucji 

Do zakresu działania Wydziału Podatków i Egzekucji należy prowadzenie spraw podatkowych i egzekucyjnych Gminy, a w szczególności:

  1. ustalanie i naliczenia podatków,
  2. księgowanie wpłat i weryfikacja należności na kontach podatkowych,
  3. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej z zakresu podatków,
  4. otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  5. prowadzenie ksiąg rachunkowych dochodów gminy,
  6. uzgadnianie zrealizowanych dochodów i przekazywanie ich do budżetu gminy,
  7. uzgadnianie kont analitycznych z kontami syntetycznymi w zakresie podatków,
  8. prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów podatków,
  9. sporządzanie sprawozdań o dochodach,
  10. uzgadnianie ww. sprawozdań pod względem formalnym i rachunkowym i ich zgodności z planem budżetowym,
  11. uzgadnianie zrealizowanych dochodów,
  12. sporządzanie wezwań do zapłaty, upomnień,
  13. prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie podatków,
  14. przygotowywanie decyzji o przeniesieniu odpowiedzialności za zaległości dotyczące podatków na osoby trzecie,
  15. prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w zakresie udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych,
  16. prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu podatku akcyzowego producentom rolnym,
  17. sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w gminie,
  18. kierowanie do egzekucji tytułów wykonawczych,
  19. ustanowienie hipoteki na nieruchomościach podatników, w stosunku do których inne sposoby egzekucji były nieskuteczne,
  20. sporządzanie tytułów wykonawczych w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych i osób prawnych, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, podatku rolnego, renty planistycznej, opłaty adiacenckiej, opłaty za nielegalna wycinkę drzew, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, mandatów karnych oraz innych należności przysługujących gminie egzekwowanych w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
  21. prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie: podatku od nieruchomości od osób fizycznych i osób prawnych, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, podatku rolnego, renty planistycznej, opłaty adiacenckiej, opłaty za nielegalna wycinkę drzew opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, mandatów karnych oraz innych należności przysługujących gminie egzekwowanych w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
  22. przygotowanie i prowadzenie egzekucji na podstawie orzeczeń sądowych przekazanychz kancelarii prawnych obsługujących urząd,
  23. korespondencja i wykonywanie poleceń komorników sądowych,
  24. nadawanie tytułom wykonawczym klauzuli o skierowaniu tytułów wykonawczych do realizacji,
  25. prowadzenie i aktualizacja ewidencji zobowiązanych i tytułów wykonawczych,
  26. sporządzenie sprawozdań z zakresu realizacji zadań egzekucji administracyjnej,
  27. współpraca z innymi organami i instytucjami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie niezbędnym do prowadzenia egzekucji administracyjnej,
  28. dokonywanie zabezpieczeń należności pieniężnych gminy,
  29. księgowanie i weryfikacja wpłat i należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  30. uzgadnianie kont analitycznych z kontami syntetycznymi w zakresie dochodów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  31. uzgadnianie zrealizowanych dochodów Gminy w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  32. sporządzanie wezwań do zapłaty, upomnień,
  33. oprowadzenie ewidencji analitycznej dochodów opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  34. sporządzanie sprawozdań o dochodach z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  35. wprowadzanie i korygowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  36. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie określenia wysokości stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  37. prowadzenie postępowań określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  38. prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w zakresie udzielania ulg w spłacie należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
     
Wydział Inwestycji i Drogownictwa

Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Drogownictwa należy:

W zakresie inwestycji i remontów:

  1. opracowywanie rzeczowo-finansowych planów inwestycyjnych i planów dotacji dla ZGK,
  2. przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę, zgłoszenia lub ZRID,
  3. przygotowywanie, realizacja i oddawanie do użytkowania inwestycji i zadań remontowych ujętych w budżecie gminy,
  4. przygotowywanie harmonogramów, koordynacja, odbiór i rozliczanie prac projektowych,
  5. przygotowywanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego, w tym udział w opracowywaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia i dokumentacji przetargowej,
  6. uczestnictwo w spotkaniach i naradach koordynacyjnych dotyczących inwestycji i remontów realizowanych przez Wydział,
  7. koordynacja postępu robót z możliwościami finansowymi gminy,
  8. zapewnienie nadzoru inwestorskiego realizowanych robót budowlanych w wymaganym zakresie,
  9. nadzór nad realizacją umów z wykonawcami robót oraz nad realizacją umów z wykonawcami dokumentacji projektowych,
  10. nadzór nad inwestycją w okresie gwarancji – współpraca z zarządcami obiektów w procesie usuwania usterek gwarancyjnych oraz uczestnictwo w dokonywaniu przeglądów gwarancyjnych,
  11. przestrzeganie, w porozumieniu ze skarbnikiem, terminów zwalniania zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
  12. rozliczanie prowadzonych inwestycji i zadań bieżących,
  13. przekazywanie zakończonych inwestycji do eksploatacji wyznaczonym jednostkom i komórkom organizacyjnym, w tym wystawianie dokumentów OT i PT,
  14. przygotowanie umów dotyczących przekazywania na rzecz gminy sieci wodociągowych i kanalizacyjnych wybudowanych przez inne podmioty,
  15. opiniowanie wniosków inwestorów zewnętrznych dotyczących realizacji inwestycji na terenach będących własnością gminy, które nie znajdują się w pasie drogowym drogi publicznej.


W zakresie zarządzania drogami gminnymi:

  1. prowadzenie okresowych kontroli bezpieczeństwa i stanu technicznego dróg wraz z infrastrukturą drogową i instalacji oświetlenia ulicznego,
  2. współpraca przy opracowywaniu projektów planów rozwoju sieci drogowej,
  3. opracowywanie projektów planów finansowania remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
  4. wykonywanie zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych,
  5. prowadzenie spraw dotyczących kwalifikacji dróg publicznych do odpowiedniej kategorii, w tym przygotowywanie projektów uchwał rady o zaliczeniu dróg do kategorii dróg gminnych,
  6. prowadzenie ewidencji dróg gminnych oraz pozostałych dróg wg kategorii ich zarządcy,
  7. prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji w zakresie: 
    1. zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
    2. lokalizacji zjazdów z dróg, 
    3. zezwoleń na lokalizowanie oraz umieszczenie w pasie drogowym urządzeń obcych,
    4. kar pieniężnych za nielegalne zajęcie pasa drogowego,
  8. wydawanie zezwoleń w sprawie przejazdu drogami gminnymi pojazdów o masie, o naciskach osi lub wymiarach przekraczających dopuszczalne wielkości, 
  9. koordynacja robót w pasie drogowym w zakresie zajęcia pasa drogowego na cele nie związane z gospodarką drogową,
  10. orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,
  11. zlecanie wykonywania robót interwencyjnych i zabezpieczających,
  12. realizacja zadań inżynierii ruchu w tym w szczególności: 
    1. umieszczanie i utrzymanie znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu na drogach gminnych,
    2. wnioskowanie oznakowania dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych,
    3. zlecanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
    4. opracowywanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu dla dróg gminnych,
    5. umieszczanie i utrzymanie oznakowania Systemu Informacji Miejskiej,
  13. zapewnienie nadzoru inwestorskiego realizowanych robót budowlanych w wymaganym zakresie,
  14. organizacja i nadzór nad bieżącym utrzymaniem i eksploatacją oświetlenia drogowego, 
  15. wydawanie zaświadczeń o dostępie do drogi publicznej lub postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia o dostępie do drogi publicznej,
  16. prowadzenie postepowań w zakresie szkód komunikacyjnych na drogach gminnych,
  17. bieżące utrzymanie kanalizacji deszczowej w pasie drogowym,
  18. bieżące utrzymanie dróg w tym skrajni drogowej,
  19. bieżące utrzymanie i konserwacja oświetlenia dróg, ulic i placów, 
  20. wydawanie warunków technicznych dotyczących oświetlenia i odwodnienia dróg gminnych.


W pozostałym zakresie:

  1. prowadzenie spraw z zakresu zbiorowego transportu lokalnego,
  2. utrzymywanie, konserwacja oraz zarządzanie infrastrukturą przystankową na terenie gminy, opiniowanie rozkładów jazdy autobusów,
  3. współpraca przy opracowywaniu wniosków o przyznanie pozabudżetowych środków finansowych na realizację inwestycji i remontów, w tym z funduszy Unii Europejskiej,
  4. pomoc merytoryczna w przygotowaniu i współrealizacja wniosków realizowanych w ramach funduszu sołeckiego, w tym prowadzenie wskazanych zadań inwestycyjnych i remontowych finansowanych z tego funduszu,
  5. współpraca przy ewidencji środków trwałych.
Wydział Administracyjno-Gospodarczy


Do zakresu działania Wydziału Administracyjno-Gospodarczy należy:

  1. planowanie i organizowanie zaopatrzenia materiałowo-technicznego urzędu, w tym prowadzenie gospodarki materiałami,
  2. prowadzenie centralnego rejestru pieczęci, weryfikacja zamówień na pieczęcie urzędowe i pieczątki, kontrola ich przechowywania i stosowania,
  3. prowadzenie ewidencji niskocennych środków trwałych,
  4. prowadzenie spraw związanych z bieżącą eksploatacją i administracją budynkami urzędu, w tym dostawa mediów, ochrona, ubezpieczenie, konserwacja,
  5. prowadzenie rejestru ryzyk,
  6. prowadzenie rejestru działań lobbingowych,
  7. utrzymanie czystości w budynkach urzędu,
  8. konserwacja sprzętu biurowego,
  9. prowadzenie gospodarki drukami i formularzami,
  10. zabezpieczanie druków firmowych, wizytówek i innych zatwierdzonych elementów identyfikacji wizualnej,
  11. prowadzenie spraw z zakresu telefonii stacjonarnej i komórkowej dla potrzeb urzędu w zakresie zawierania umów,
  12. zawarcie umowy na kompleksową usługę mycia i czyszczenia samochodów służbowych,
  13. prowadzenie spraw związanych z godłem państwowym i tablicami urzędowymi, umieszczeniem flag i herbu Konstancina-Jeziornej na budynkach urzędu, dekorowanie budynków i lokali urzędu z okazji świąt, uroczystości i rocznic,
  14. prenumerowanie prasy dla potrzeb urzędu,
  15. obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań organizowanych przez kierownictwo urzędu,
  16. zabezpieczenie środków na składki członkowskie stowarzyszeń i związków międzygminnych, na podstawie uchwał podjętych przez te podmioty (realizacja przyjętych uchwał Rady Miejskiej),
  17. zawieranie umów na paliwa dla potrzeb samochodów urzędu i OSP
  18. wystawianie i przygotowywanie delegacji do rozliczenia oraz prowadzenie dokumentacji związanej z zawieraniem umów z pracownikami o używanie samochodu do celów służbowych.


W zakresie archiwizacji:

  1. prowadzenie archiwum zakładowego, w tym gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie, zabezpieczanie dokumentów archiwalnych,
  2. klasyfikowanie, kwalifikowanie i brakowanie materiałów archiwalnych znajdujących się w zasobie archiwum zakładowego,
  3. przekazywanie akt do archiwum państwowego,
  4. opracowywanie projektów zmian w obowiązujących uregulowaniach wewnętrznych dotyczących działania archiwum i czynności kancelaryjnych,
  5. prowadzenie bieżącego nadzoru nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędzie, w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw,
  6. bieżąca kontrola przestrzegania instrukcji archiwalnej w urzędzie.


Inne zadania:

  1. prowadzenie dokumentacji szkoleń i kształcenia pracowników,
  2. sporządzanie i przekazywanie sprawozdań do GUS w zakresie działania Wydziału,
  3. prowadzenie zbioru bibliotecznego Urzędu,
  4. gospodarowanie samochodem służbowym – wydawanie i rejestracja kart pojazdu i ich rozliczanie oraz prowadzenie rejestru kart drogowych,
  5. utrzymywanie w sprawności samochodu służbowego będącego na wyposażeniu Urzędu i zapewnienie jego prawidłowej eksploatacji oraz codziennej obsługi,
  6. prowadzenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) – opracowywanie Regulaminu ZFŚS, prowadzenie dokumentacji, współpraca z przedstawicielem załogi, Wydziałem Finansowym oraz Wieloosobowym stanowiskiem ds. kadr,
  7. wystawianie faktur i refaktur związanych z zadaniami Wydziału, 
  8. przygotowywanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego, w tym udział w opracowywaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia i dokumentacji przetargowej,
  9. wystawianie dokumentów OT,
  10. sprawy ubezpieczeń,
  11. zawarcie umowy na usługę wideotłumacza.
Wydział Kancelaryjno-Informatyczny

Do zakresu zadań Wydziału Kancelaryjno-Informatyczny należy:

Wykonywanie zadań związanych z obsługą kancelaryjną, a w szczególności:

  1. udzielanie pełnej informacji o: 
    1. strukturze organizacyjnej Urzędu, jednostkach organizacyjnych gminy i jednostkach pomocniczych;
    2. rodzaju, trybie, miejscu załatwianych spraw w Urzędzie, w tym o stanie zaawansowania sprawy lub wskazywanie pracownika merytorycznego danego Wydziału;
  2. wydawanie ujednoliconych druków i formularzy niezbędnych do załatwienia sprawy oraz udzielanie pomocy przy ich wypełnianiu;
  3. przyjmowanie dokumentów składanych przez interesantów do Urzędu Miasta i Gminy, wydawanie potwierdzeń złożenia pisma (w przypadku życzenia interesanta);
  4. prowadzenie zapisów mieszkańców do Burmistrza Gminy i jego Zastępców;
  5. obsługa infolinii Urzędu;
  6. pomoc osobom niepełnosprawnym w załatwieniu spraw, w tym obsługa wideotłumacza;
  7. przyjmowanie opłat kartami płatniczymi i innymi narzędziami płatności elektronicznej przez interesantów Urzędu;
  8. rejestracja korespondencji przychodzącej w elektronicznym systemie obiegu dokumentów;
  9. rozdział korespondencji wraz ze wstępną dekretacją, przesyłek oraz dokumentów zewnętrznych na poszczególne komórki organizacyjne Urzędu;
  10. rejestracja w systemie zewnętrznych dokumentów o charakterze finansowym, tj. faktur, rachunków, not itp., 
  11. wydawanie korespondencji i przesyłek pracownikom Urzędu;
  12. segregacja i dystrybucja prasy i czasopism do odpowiednich komórek Urzędu;
  13. obsługa poczty elektronicznej urzędu z adresów: kancelaria i urząd (rejestracja w elektronicznym systemie obiegu dokumentów i przekazywanie e-maili do wydziałów merytorycznych);
  14. realizacja czynności wynikających z umowy o świadczenie usług pocztowych;
  15. obsługa innych umów związanych z korespondencją (e-Doręczenia);
  16. prowadzenie rejestru obwieszczeń i ogłoszeń zewnętrznych w elektronicznym systemie;
  17. prowadzenie rejestru obwieszczeń wewnętrznych;
  18. obsługa głównej tablicy ogłoszeń w zakresie aktualizacji obwieszczeń i ogłoszeń;
  19. przyjmowanie pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności ich doręczenia adresatowi w jego miejscu zamieszkania (doręczenia zastępcze);
  20. przyjmowanie i nadawanie faksów urzędowych;
  21. archiwizacja dokumentacji wydziałowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  22. rejestracja korespondencji wychodzącej w elektronicznym systemie nadawczym;
  23. prowadzenie rejestru udzielonych pełnomocnictw i upoważnień wydawanych przez Burmistrza 
    Gminy Konstancin-Jeziorna;
  24. prowadzenie rejestru zgromadzeń i imprez masowych.


W zakresie spraw informatycznych:

  1. wykonywanie technicznej obsługi sieci komputerowej będącej w posiadaniu urzędu;
  2. administrowanie siecią komputerową oraz zapewnienie jej prawidłowego funkcjonowania;
  3. udzielanie pracownikom urzędu pomocy w zakresie obsługi komputera oraz programów działających w urzędzie;
  4. zgłaszanie potrzeb i dokonywanie zakupu sprzętu komputerowego oraz niezbędnych akcesoriów, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych;
  5. zapewnienie sprawności technicznej sprzętu komputerowego, wykonywanie bieżącej konserwacji i usuwanie awarii;
  6. prowadzenie monitoringu istniejących na rynku oprogramowań dostosowanych do potrzeb
    Urzędu;
  7. zgłaszanie potrzeb i dokonywanie zakupu niezbędnych programów komputerowych;
  8. codzienne archiwizowanie bazy danych i plików oraz cykliczne archiwizowanie systemu;
  9. wykonywanie czynności administratora systemu informatycznego, w tym zabezpieczenie danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym zgodnie z polityką bezpieczeństwa;
  10. tworzenie i uaktualnianie adresów mailowych pracowników urzędu;
  11. przyznawanie uprawnień dostępu do programów informatycznych zgodnie z polityką bezpieczeństwa i uzgodnieniami z kierownictwem urzędu;
  12. obsługa informatyczna konferencji, sesji, uroczystości i komisji;
  13. rozwijanie i tworzenie nowych aplikacji według zatwierdzonych potrzeb komórek organizacyjnych urzędu, ograniczając się do nieskomplikowanych rozwiązań technicznych;
  14. stworzenie i rozwijanie strategii informatyzacji i wizji zastosowań IT w urzędzie;
  15. konsultacje w zakresie możliwości wykorzystania IT dla potrzeb komórek organizacyjnych urzędu;
  16. prowadzenie spraw z zakresu kwalifikowanego podpisu elektronicznego pracowników urzędu;
  17. prowadzenie spraw z zakresu realizacji merytorycznej programów z dziedziny informatyzacji współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym Unii Europejskiej; 
  18. wskazywanie kierunków rozwoju cyfrowego urzędu i jednostek organizacyjnych;
  19. prowadzenie spraw z zakresu telefonii stacjonarnej i komórkowej dla potrzeb urzędu w zakresie technicznej eksploatacji;
  20. współpraca w rozwoju koncepcji gminnych sieci światłowodowych;
  21. współpraca w rozwoju systemu monitoringu wizyjnego i multimedialnego centrum zarządzania danymi;
  22. rozwój koncepcji i wdrażania rozwiązań smart city i nowoczesnych technologii;
  23. postępowanie na zakup tonerów i materiałów eksploatacyjnych urządzeń będących w sieci komputerowej.


Realizacja czynności wynikających z ustawy o dowodach osobistych:

  1. obsługa wniosków o wydanie dowodu osobistego, składanych w urzędzie i przez ePUAP (pobieranie odcisków palców oraz wzoru podpisu od osób które ukończyły 12 rok życia);
  2. wydawanie decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego;
  3. przechowywanie dowodów osobistych i kopert z kodem PUK do czasu odbioru;
  4. wydawanie dowodów oraz kodów PUK;
  5. aktywacja warstwy elektronicznej e.dowodu oraz zmiany kodów PIN;
  6. obsługa zgłoszeń i zawiadomień z konsulatów RP o utracie lub uszkodzeniu dowodu;
  7. obsługa zgłoszeń nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych;
  8. obsługa zgłoszeń zawieszenia certyfikatów e.dowodu oraz zgłoszeń cofnięcia zawieszenia;
  9. obsługa zleceń USC i innych organów w zakresie unieważniania dowodów osobistych, unieważnianie dowodów osobistych w związku ze zgłoszeniem utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego;
  10. prowadzenie składnicy akt dokumentacji dowodowej;
  11. archiwizacja akt dowodowych osób zmarłych;
  12. udostępnianie danych jednostkowych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz z dokumentacji związanej z dowodem osobistym (w szczególności organom ścigania);
  13. współpraca z Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA;
  14. wysyłanie zleceń do USC dotyczących usuwania niezgodności w rejestrze PESEL.


Realizacja czynności wynikających z ustawy o ewidencji ludności:

  1. obsługa zgłoszeń, składanych w ramach realizacji obowiązku meldunkowego w urzędzie lub przez ePUAP (zameldowanie na pobyt stały, zameldowanie na pobyt czasowy, wymeldowanie, wyjazd poza granice RP i powrót z wyjazdu), w systemie teleinformatycznym SRP PESEL;
  2. prowadzenie w systemie teleinformatycznym rejestru mieszkańców gminy Konstancin-Jeziorna;
  3. weryfikacja zgodności danych z rejestru mieszkańców z rejestrem PESEL, usuwanie niezgodności oraz zlecanie tych czynności innym organom;
  4. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zameldowania i wymeldowania oraz postępowań o uchylenie czynności zameldowania i wydawanie postanowień i decyzji w tym zakresie;
  5. występowanie do Ministerstwa Cyfryzacji o nadanie numeru PESEL z urzędu i na wniosek;
  6. udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL sądom, Prokuraturze, Policji, komornikom oraz innym podmiotom;
  7. wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców i z rejestru PESEL. 


Realizacja zadań wynikających z ustawy kodeks wyborczy:

  1. prowadzenie rejestru wyborców w Centralnym Rejestrze Wyborców;
  2. wydawanie decyzji o dopisaniu do rejestru wyborców (RW);
  3. udostępnianie danych z rejestru wyborców;
  4. wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
  5. sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania;
  6. obsługa wniosków o dopisanie do spisu wyborców;
  7. sporządzanie spisu wyborców;
  8. udostępnianie spisu wyborców;
  9. przesyłanie meldunków przedwyborczych do Krajowego Biura Wyborczego.


Inne:

  1. wprowadzenie nr telefonu i adresu e-mail do RDK w sprawach meldunkowych oraz celem: 
    1. otrzymywania informacji o możliwości odbioru dowodu osobistego;
    2. utworzenia profilu zaufanego dla obywateli z statusem UKR;
  2. prowadzenie i aktualizacja baz adresowo-osobowych w podziale na miejscowości, jednostki administracyjne, obwody szkolne i obwody wyborcze;
  3. sporządzanie list uczniów dla szkół publicznych na terenie gminy Konstancin-Jeziorna;
  4. sporządzanie list osób do kwalifikacji wojskowej;
  5. generowanie zestawień statystycznych dla wydziałów urzędu i innych podmiotów;
  6. pełnienie dyżuru w dniu wyborów i pomoc członkom komisji wyborczych;
  7. telefoniczna obsługa interesantów w zakresie informowania o procedurach i wymaganych dokumentach

Biura

Biuro Rady Miejskiej

Do zadań Biura Rady Miejskiej należą:

  1. prowadzenie spraw organizacyjnych i kancelaryjno-technicznych przewodniczącego rady, 
  2. prowadzenie ewidencji korespondencji wpływającej do rady, przewodniczącego rady i radnych,
  3. prowadzenie dokumentacji rady, przewodniczącego rady, komisji, klubów i radnych zgodnie z instrukcją kancelaryjną oraz trybem postępowania z aktami spraw, 
  4. zabezpieczenie organizacyjne sesji rady i posiedzeń komisji,
  5. przekazywanie zaproszeń na sesje rady, w tym kompletu wymaganych prawem dokumentów: radnym, sołtysom, przewodniczącym zarządów osiedli oraz innym osobom wskazanym przez przewodniczącego rady,
  6. protokołowanie sesji rady oraz sporządzanie w tym zakresie dokumentacji,
  7. protokołowanie komisji rady, 
  8. ewidencjonowanie protokołów z sesji i posiedzeń komisji,
  9. prowadzenie ewidencji uchwał rady przekazywanych do organów nadzoru,
  10. przesyłanie do publikacji na stronie BIP zawiadomień o sesji rady, o posiedzeniach komisji, projektów uchwał oraz uchwał przyjętych przez radę,
  11. przesyłanie uchwał rady do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, w przypadku gdy taka publikacja jest wymagana przepisami prawa,
  12. przekazywanie uchwał właściwym komórkom merytorycznym oraz informowanie o wejściu w życie prawa miejscowego,
  13. wysyłanie uchwał rady do Wojewody Mazowieckiego i Regionalnej Izby Obrachunkowej,
  14. opracowywanie harmonogramów dyżurów radnych,
  15. koordynowanie spraw dotyczących planu posiedzeń komisji, sesji rady i dyżurów radnych,
  16. opracowywanie sprawozdań zbiorczych z realizacji uchwał rady,
  17. organizowanie szkoleń dla radnych,
  18. udzielanie informacji interesantom dotyczących pracy rady i jej komisji,
  19. udział w organizacji i w przeprowadzaniu wyborów do jednostek pomocniczych,
  20. sporządzanie miesięcznych zestawień diet radnych, przewodniczących rad osiedlowych i sołtysów,
  21. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących organizacji i funkcjonowania rady,
  22. prowadzenie spraw związanych z wygaśnięciem mandatu radnego, zmianami w składzie osobowym rady,
  23. udzielanie informacji publicznej z zakresu działania rady i komisji, w tym przesyłanie do publikacji na stronie BIP informacji dotyczącej działalności rady,
  24. wykonywanie zadań związanych z wyborami ławników do sądów powszechnych, 
  25. prowadzenie spraw z zakresu oświadczeń majątkowych radnych,
  26. prowadzenie ewidencji skarg, wniosków i petycji dotyczących zadań lub działalności burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych, skierowanych do Rady Miejskiej zgodnie z właściwością,
  27. prowadzenie centralnego rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz koordynowanie terminowości udzielania odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej,
  28. prowadzenie rejestru wniosków o powtórne wykorzystanie informacji publicznej i otwartych danych,
  29. prowadzenie ewidencji interpelacji i zapytań składanych przez radnych, koordynowanie terminów odpowiedzi oraz ich przesyłanie do publikowania na stronie BIP,
  30. realizacja zadań wynikających z ustawy o repatriacji,
  31. przekazywanie w wersji elektronicznej przyjętych uchwał Rady Miejskiej do realizacji.
Biuro Zarządzania Kryzysowego


Do zakresu działania Biura Zarządzania Kryzysowego należy:

W zakresie spraw obronnych, Obrony Cywilnej, zarzadzania kryzysowego, bezpieczeństwa i ochrony informacji niejawnych: 

  1. planowanie, kierowanie, koordynowanie oraz realizacja przedsięwzięć z zakresu spraw obronnych, w tym opracowanie wytycznych oraz planu zasadniczych przedsięwzięć w zakresie wykonywania zadań obronnych,
  2. opracowanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej, 
  3. opracowywanie, uzgodnienie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy oraz stosownych programów obronnych,
  4. opracowanie i uaktualnienie planu przygotowań służby zdrowia do zabezpieczenia potrzeb obronnych,
  5. realizacja przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania gminą, zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
  6. opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego urzędu na okres wojny oraz projektu zarządzenia Burmistrza wprowadzającego ten regulamin w życie,
  7. opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
  8. prowadzenie rejestracji do kwalifikacji wojskowej,
  9. udział w pracach Powiatowej Komisji Kwalifikacji Wojskowej,
  10. opracowanie i bieżące uaktualnienie dokumentacji Stałego Dyżuru,
  11. analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony,
  12. opracowywanie rocznych świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
  13. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
  14. opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia akcji kurierskiej,
  15. planowanie, kierowanie, koordynowanie oraz realizacja przedsięwzięć z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego,
  16. przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny oraz wykonywanie innych zadań w zakresie powszechnego obowiązku obrony zgodnie z ustawą o zarządzeniu kryzysowym,
  17. przygotowanie dokumentacji w zakresie orzekania przez Burmistrza o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
  18. prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych,
  19. prowadzenie spraw pod nadzorem Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, a w tym:
    1. prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych,
    2. nadzorowanie ochrony systemów do przetwarzania informacji niejawnych,
    3. nadzór nad zapewnieniem ochrony fizycznej komórek organizacyjnych,
    4. przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji,
    5. współpraca z POIN przy tworzeniu planu ochrony urzędu, 
    6. współpraca z POIN przy organizacji szkolenia pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych. 
  20. współdziałanie z Policją i Strażą Miejską w zakresie bezpieczeństwa publicznego na terenie 
    gminy.


W zakresie spraw przeciwpożarowych:

  1. prowadzenie nadzoru nad ochroną przeciwpożarową w UMiG i jednostkach organizacyjnych gminy,
  2. kontrola zapewnienia na terenie gminy zasobów wody do gaszenia pożarów,
  3. nadzór nad przeglądem sprzętu ppoż.
  4. współpraca w imieniu Burmistrza, ze wszystkimi gminnymi jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych oraz prowadzenie ich rejestru,
  5. monitorowanie stanu technicznego taboru samochodowego wozów bojowych i planowanie ich remontów, napraw i konserwacji,
  6. prowadzenie przeglądu i szkolenia w jednostkach OSP,
  7. koordynowanie funkcjonowania gminnych OSP, poprzez: 
    1. tworzenie rocznych planów remontów siedzib jednostek OSP oraz planów zakupów inwestycyjnych w jednostkach OSP,
    2. prowadzenie przeglądów, legalizacji, konserwacji, napraw i uzupełnień sprzętu p. poż. 
      i umundurowania w jednostkach OSP
    3. tworzenie preliminarza wydatków w OSP i przygotowywania dokumentów do finansowego rozliczania wydatków z budżetu OSP,
    4. miesięczne rozliczanie kierowców - konserwatorów z paliwa na podstawie kart drogowych i kart pracy sprzętu pożarniczego oraz wydawanie nowych kart,
    5. nadzór nad zakupem paliwa, płynów, olejów, części zamiennych itp. celem utrzymania samochodów pożarniczych w stałej gotowości bojowej,
    6. naliczanie członkom poszczególnych jednostek OSP należności za udział w akcjach ratowniczo -gaśniczych,
    7. prowadzenie dokumentacji związanej z ubezpieczeniem strażaków oraz ubezpieczeniem samochodów pożarniczych oraz innej dokumentacji związanej z działalnością OSP,
    8. sporządzanie umów związanych z działalnością OSP, a w tym umów o naprawy samochodów pożarniczych, zakupu sprzętu i umundurowania dla strażaków,
    9. współdziałanie przy ustalaniu zgodności wystawionych rachunków za zużycie energii elektrycznej, gazu, poboru wody w poszczególnych jednostkach OSP.

Referaty

Referat Funduszy Zewnętrznych

Do zadań Referatu Funduszy Zewnętrznych należą:

W zakresie funduszy zewnętrznych:

  1. przygotowywanie i analiza informacji w zakresie możliwości aplikowania do instytucji krajowych i zagranicznych, w szczególności w zakresie programów finansowanych ze środków krajowych i europejskich, w tym funduszy strukturalnych Unii Europejskiej przez samorządy i organizacje pozarządowe,
  2. analiza Polityki Spójności Unii Europejskiej oraz krajowej polityki rozwoju regionalnego, w tym dokumentów programowych tych polityk w zakresie zgodności opracowywanych przez gminę i jej jednostki organizacyjne projektów,
  3. współpraca z instytucjami europejskimi w zakresie programów i projektów finansowanych ze środków europejskich koordynowanych na poziomie tych instytucji,
  4. współpraca z samorządem województwa mazowieckiego i innymi instytucjami szczebla regionalnego w zakresie programów i projektów finansowanych ze środków europejskich i krajowych koordynowanych na poziomie województwa,
  5. współpraca z instytucjami administracji państwowej i innymi instytucjami szczebla centralnego w zakresie programów i projektów finansowanych ze środków europejskich i krajowych koordynowanych na szczeblu centralnym,
  6. współpraca z komórkami urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy oraz innymi podmiotami w celu pozyskania danych niezbędnych do opracowania wniosków aplikacyjnych przygotowywanych przez gminę,
  7. przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie przedsięwzięć gminy ze środków zewnętrznych, w tym europejskich, do instytucji krajowych i europejskich, w tym przygotowywanie niezbędnych załączników do wniosków o dofinansowanie,
  8. współpraca z komórkami urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy oraz z innymi podmiotami przy przygotowywaniu i realizacji wspólnych projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, w tym europejskich,
  9. pomoc i konsultacje w zakresie przygotowania i procesu aplikacji projektów do pozyskania dofinansowania w ramach środków bezzwrotnych,
  10. monitorowanie realizacji rzeczowo-finansowej poszczególnych projektów gminy wspartych ze źródeł zewnętrznych, w tym europejskich,
  11. monitorowanie i realizacja procesu sprawozdawczości do instytucji krajowych i europejskich współfinansujących lub pośredniczących we współfinansowaniu ze stanu realizacji projektów gminy,
  12. nadzór i rozliczanie finansowe projektów infrastrukturalnych gminy dofinansowywanych z bezzwrotnych środków zewnętrznych, w tym europejskich, w tym przygotowywanie i weryfikacja wniosków o płatność,
  13. udział w prowadzeniu działań promocyjnych projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych, w tym europejskich,
  14. gromadzenie danych na temat środków pozyskanych w ramach projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych, w tym europejskich przez gminę i jej jednostki organizacyjne,
  15. prowadzenie zbiorczej ewidencji projektów realizowanych z udziałem bezzwrotnych środków zewnętrznych, w tym europejskich przez gminę i jej jednostki organizacyjne,
  16. udział w przygotowaniu planów inwestycyjnych i innych przedsięwzięć gminy, w szczególności w zakresie identyfikacji przedsięwzięć planowanych do współfinansowania ze źródeł zewnętrznych, w tym europejskich,
  17. wdrażanie strategii rozwoju społeczno-gospodarczego gminy, w tym opracowywanie programów operacyjnych do strategii,
  18. docieranie z informacją o ogłoszonych konkursach i programach do osób i podmiotów, które mogą być nią zainteresowane oraz udzielanie informacji na temat funduszy pomocowych,
  19. archiwizacja dokumentów zgodnie z instrukcja kancelaryjną.
Referat Zamówień Publicznych

Do zadań Referatu Zamówień Publicznych należą:

  1. opracowanie Planu Zamówień Publicznych na dany rok budżetowy na podstawie planów złożonych przez komórki organizacyjne i (za zgodą burmistrza) jednostki organizacyjne, 
  2. przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
  3. opiniowanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego, w tym trybu postępowania,
  4. przygotowywanie specyfikacji warunków zamówienia i projektowanych postanowień umowy, przy współpracy merytorycznych komórek organizacyjnych urzędu wnioskujących i realizujących planowane zamówienie, 
  5. obsługa przeprowadzanych postępowań o zamówienia publiczne i opracowywanie dokumentacji 
    przetargowych, 
  6. zapewnienie terminowego opublikowania informacji i ogłoszeń związanych z udzielaniem zamówienia, 
  7. wydawanie dokumentacji przetargowej wykonawcom,
  8. przygotowywanie i wysyłanie zawiadomień do wykonawców i Urzędu Zamówień Publicznych,
  9. dokumentowanie przebiegu postępowań przetargowych,
  10. kontrola przestrzegania procedur zamówień publicznych z obowiązującymi przepisami z zakresu Prawa zamówień publicznych,
  11. przygotowanie projektów zarządzeń burmistrza w sprawie zamówień publicznych,
  12. opracowanie regulaminów, procedur i zasad w zakresie udzielania zamówień publicznych w urzędzie, w tym analiza stosowanych procedur i wnioskowanie o wprowadzanie odpowiednich zmian,
  13. opracowywanie dodatkowych wzorów dokumentów w zakresie nie uregulowanym przepisami Prawa zamówień publicznych, których zastosowanie usprawni przebieg postępowań o zamówienie publiczne i udzielanie zamówień,
  14. współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych oraz Urzędem Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, w tym przygotowywanie wystąpień do Urzędu Zamówień Publicznych w zakresie wynikającym z przepisów prawa zamówień publicznych,
  15. prowadzenie rejestrów zamówień publicznych realizowanych przez urząd, 
  16. sporządzanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie realizacji Prawa zamówień publicznych,
  17. nadzór nad postępowaniami zgodnie z Regulaminem zamówień do 130 000 zł,
  18. pełna obsługa zamówień sektorowych.

Pozostałe komórki organizacyjne

Urząd Stanu Cywilnego

Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  1. przyjmowanie oświadczeń o:
    1. wstąpieniu w związek małżeński,
    2. braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
    3. wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
    4. wstąpieniu w związek małżeński w przypadku grożącego niebezpieczeństwa,
    5. powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
    6. uznaniu ojcostwa,
    7. uznaniu ojcostwa w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
    8. nadaniu dziecku nazwiska męża matki.
  2. rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny,
  3. wykonywanie czynności materialno-technicznych obejmujących: transkrypcję, sprostowanie, uzupełnienie i odtworzenie aktów stanu cywilnego,
  4. archiwizowanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych oraz prowadzenie skorowidza tych akt,
  5. współdziałanie ze związkami wyznaniowymi, sądami i ewidencją ludności innych urzędów JST,
  6. wydawanie zaświadczeń:
    1. stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
    2. stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo,
    3. o stanie cywilnym.
  7. prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie oraz wydawanie decyzji dotyczących zmiany imion i nazwisk,
  8. wykonywanie innych zadań na mocy zawartych porozumień,
  9. wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych aktów stanu cywilnego, 
  10. wpisywanie do aktów stanu cywilnego orzeczeń sądów polskich oraz państw obcych,
  11. organizowanie uroczystości wręczenia przez Burmistrza Gminy medali za długoletnie pożycie małżeńskie.
Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej 

Do zakresu Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli wewnętrznej należą sprawy dotyczące:

  1. opracowanie i przedstawienie do zatwierdzenia planu kontroli na kolejny rok budżetowy,
  2. na podstawie zatwierdzonego przez Burmistrza planu kontroli, przeprowadzanie kontroli w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy, w zakresie wykonywania przez nie zadań statutowych, w tym w szczególności:
    a) dysponowania środkami finansowymi,
    b) zasad i trybu prowadzonych postępowań o udzielanie zamówień publicznych.
  3. przeprowadzanie kontroli jednostek dotowanych przez Gminę w zakresie wykorzystania przyznanych im środków,
  4. badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych,
  5. sporządzanie protokołów z dokonanych kontroli oraz projektów wystąpień pokontrolnych,
  6. kontrola realizacji przez komórki organizacyjne zaleceń zawartych w wystąpieniach pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej,
  7. przygotowywanie zawiadomień do Regionalnej Izby Obrachunkowej o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych,
  8. współpraca z innymi organami kontroli zewnętrznej oraz z audytem wewnętrznym,
  9. koordynacja udzielanych przez komórki organizacyjne odpowiedzi na zalecenia zawarte w wystąpieniach pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej,
  10. realizacja innych zadań kontrolnych zleconych przez Burmistrza
Pełnomocnik burmistrza ds. ochrony informacji niejawnych

Do zadań Pełnomocnika Burmistrza ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy prowadzenie zadań 
określonych ustawą o ochronie informacji niejawnych, a w szczególności:

  1. zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
  2. zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne, 
  3. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka, 
  4. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
  5. opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji,
  6. prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce 
    organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto, 
  7. przekazywanie odpowiednio ABW lub SKW do ewidencji, danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa,
  8. podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,
  9. prowadzenie zwykłych oraz kontrolnych postępowań sprawdzających,
  10. opracowanie instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone" w podległych komórkach organizacyjnych oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony.
Audytor wewnętrzny

Do zakresu działania Audytora Wewnętrznego należy w szczególności:

  1. opracowywanie planu rocznego audytu i przedkładanie go burmistrzowi do akceptacji,
  2. przeprowadzanie audytu w urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych gminy, zgodnie z przyjętym planem,
  3. w uzasadnionych przypadkach przeprowadzanie audytu poza planem audytu, na wniosek lub w uzgodnieniu z burmistrzem,
  4. sporządzanie protokołów z przeprowadzanych kontroli i zawieranie w nich ustaleń dotyczących: 
    1. przyczyn niedociągnięć oraz osób odpowiedzialnych za ich spowodowanie,
    2. przesłanek sprawnej realizacji powierzonych zadań i osób wykazujących inicjatywę w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań podnoszących poziom sprawności realizacji zadań urzędu, 
  5. opracowywanie propozycji zaleceń pokontrolnych,
  6. dokonywanie kontroli sprawdzającej,
  7. monitorowanie oraz prognozowanie zmian mogących mieć wpływ na sytuacje finansową gminy,
  8. analizowanie i ocena ekonomiczna wybranych obszarów działalności gminy, 
  9. przedstawianie burmistrzowi rocznych sprawozdań z wykonania planu audytu,
  10. podejmowanie działań doradczych mających na celu usprawnienie funkcjonowania urzędu i jednostek organizacyjnych gminy.
Wieloosobowe stanowisko ds. transformacji energetycznej

Do zadań na wieloosobowym stanowisku ds. transformacji energetycznej należy w szczególności:

  1. podejmowanie działań związanych z polityką energetyczną Gminy Konstancin-Jeziorna polegające na utworzeniu miejskiego systemu informacyjnego zawierającego dane na temat zużycia energii na terenie Gminy Konstancin-Jeziorna, zarządzanie i aktualizacja systemu; przygotowywanie i koordynowanie przygotowania oraz aktualizacji założeń do planu zaopatrzenia Gminy KonstancinJeziorna w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe; nadzór nad realizacją polityki energetycznej określonej w „Założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe”,
  2. współpraca w miarę potrzeb w zakresie realizacji i aktualizacji zadań wynikających z Programu Ograniczenia Niskiej Emisji oraz Planu Gospodarki Niskoemisyjnej, w tym m. in.: monitorowanie postępów wynikających z działań wdrożeniowych PGN; aktualizacja harmonogramów rzeczowo–finansowych PGN-u; sporządzanie sprawozdań z realizacji działań naprawczych; aktualizacja bazy PGN,
  3. podejmowanie działań związanych z planowaniem i realizacją przez Gminę Konstancin-Jeziorna inwestycji i usług w zakresie efektywności energetycznej i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, w tym m. in. wykonywanie audytów energetycznych dla obiektów miejskich,
  4. podejmowanie działań zmierzających do oszczędności w zakresie zużycia energii: organizacja przetargów na grupowy zakup energii; analiza i nadzór nad umowami na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu, analiza prawidłowego doboru taryf w celu optymalizacji zużycia energii; analiza zużycia energii elektrycznej i poboru mocy w obiektach gminnych celem poprawy efektywności energetycznej; monitoring i analiza zużycia energii (rejestru kosztów),
  5. podejmowanie w miarę potrzeb działań edukacyjnych i informacyjnych związanych z wykorzystaniem energii,
  6. sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji programów i przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej,
  7. przygotowywanie materiałów niezbędnych do złożenia wniosków o dofinansowanie zadań z zakresu efektywności energetycznej i odnawialnych źródeł energii,
  8. przygotowywanie projektów lokalnych aktów prawnych dotyczących realizowanych zadań,
  9. współudział w zakresie realizacji programów dotyczących efektywności energetycznej i czystego powietrza,
  10. rozliczania zużycia energii elektrycznej dla potrzeb oświetlenia drogowego,
  11. sprawy zaopatrzenia w energię elektryczną w tym przygotowanie lub zlecenie postępowania przetargowego na zakup energii elektrycznej w tym nadzorowanie realizacji umów,
  12. współpraca z komórkami organizacyjnymi oraz Zakładem Energetycznym przy uzyskiwaniu technicznych warunków przyłączenia urządzeń elektrycznych,
  13. współpraca w przygotowaniu umów na dostawę energii dla potrzeb urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych,
  14. współpraca przy rozliczaniu zużycia energii elektrycznej dla potrzeb urzędu, oświetlenia drogowego oraz budynków podlegających pod urząd np. świetlice wiejskie.
     
Inspektor Ochrony Danych Osobowych

Do zadań Inspektora Ochrony Danych Osobowych należy: 

  1. informowanie administratora oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
  2. monitorowanie przestrzegania rozporządzenia, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty,
  3. udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania,
  4. współpraca z organem nadzorczym,
  5. pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, 
  6. pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO oraz innych przepisów,
  7. prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych,
  8. dokonywanie oceny skutków planowanych operacji przetwarzania danych przed rozpoczęciem ich przetwarzania,
  9. zgłaszanie naruszenia ochrony danych osobowych do organu nadzorczego oraz zawiadamiania o tym osoby, której dane te dotyczą.
Samodzielne stanowisko ds. nieruchomości

Do zadań na samodzielnym stanowisku ds. nieruchomości należą zadania wyszczególnione w zakresie 
obowiązków.

Wieloosobowe stanowisko ds. obsługi sekretariatu

Do zadań na wieloosobowym stanowisku ds. obsługi sekretariatu należy w szczególności:

  1. przyjmowanie i dystrybuowanie korespondencji kierowanej do Burmistrza, Zastępców Burmistrza,
  2. gromadzenie i przygotowywanie materiałów dla Burmistrza i Zastępców Burmistrza,
  3. przyjmowanie i obsługa interesantów (z zewnątrz i z wewnątrz urzędu),
  4. redagowanie pism i poleceń służbowych wydanych przez Burmistrza, Zastępców Burmistrza,
  5. prowadzenie rejestru pism i spraw Burmistrza, Zastępców Burmistrza,
  6. prowadzenie ewidencji zarządzeń, decyzji i postanowień Burmistrza oraz przekazywanie ich do realizacji,
  7. sporządzanie informacji i sprawozdań z pracy Burmistrza,
  8. protokołowanie posiedzeń Kierownictwa Urzędu i zebrań organizowanych przez Burmistrza,
  9. obsługa elektronicznego obiegu dokumentów Burmistrza, Zastępców Burmistrza w zakresie załatwianych przez nich spraw,
  10. przygotowywanie i obsługiwanie narad oraz spotkań służbowych organizowanych przez Burmistrza,
  11. prowadzenie terminarza spotkań Burmistrza i Zastępców Burmistrza,
  12. zaopatrywanie sekretariatu w materiały biurowe,
  13. współpraca przy zaopatrywaniu sekretariatu w artykuły spożywcze,
  14. odbieranie telefonów, przyjmowanie i łączenie rozmów,
  15. odbieranie i wysyłanie faksów, e-maili,
  16. dbanie o estetykę wnętrza sekretariatu i gabinetów.
Wieloosobowe stanowisko ds. kadr

Do zadań na Wieloosobowe stanowisko ds. kadr należy w szczególności:

  1. realizacja polityki kadrowej zmierzającej do kształtowania pożądanego stanu i struktury zatrudnienia w urzędzie,
  2. prowadzenia rekrutacji na stanowiska pracy w samorządzie, poprzez stosowanie wymaganej procedury związanej z naborem kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska, oraz realizacja zadań w zakresie odbywania służby przygotowawczej, zgodnie z wymogami ustawy o pracownikach samorządowych,
  3. przygotowywanie dokumentów wymaganych przepisami prawa przy nawiązywaniu i rozwiązywaniu stosunku pracy z pracownikami urzędu,
  4. przygotowywanie innych dokumentów kadrowych związanych ze stosunkiem pracy (przeszeregowanie, awansowanie, nagradzanie, nakładanie kar, itp.),
  5. prowadzenie akt osobowych pracowników urzędu, oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
  6. ustalanie uprawnień pracowniczych dotyczących: wymiaru urlopu, dodatku za wysługę lat, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych oraz przygotowywanie w tym zakresie stosownych dokumentów,
  7. prowadzenie ewidencji obecności w pracy oraz ewidencji urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, macierzyńskich, wychowawczych, bezpłatnych i innych nieobecności,
  8. prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy w urzędzie (prowadzenie ewidencji czasu pracy),
  9. prowadzenie i aktualizowanie bazy danych pracowników,
  10. przygotowywanie regulaminów i procedur dotyczących polityki kadrowej,
  11. koordynowanie spraw z zakresu ocen kwalifikacyjnych pracowników urzędu,
  12. prowadzenie spraw związanych z pracowniczymi planami emerytalnymi (PPE),
  13. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie pozyskiwania pracowników w ramach form aktywizacji zawodowej,
  14. współpraca przy ZFŚS z wydziałem Administracyjno- Gospodarczym,
  15. współpraca przy zawiadamianiu o zmianie zatrudnienia w celu usunięcia konta z informatykami urzędu,
  16. prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą pracowników samorządowych,
  17. prowadzenie spraw pracowników, w tym wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu, kierowanie na badania wstępne, okresowe i kontrolne.
Samodzielne stanowisko ds. BHP

W zakresie BHP należy w szczególności:

  1. kontrola warunków pracy oraz przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy w urzędzie oraz w miarę potrzeb w gminnych jednostkach organizacyjnych,
  2. dokonywanie systematycznych ocen zagrożeń zawodowych na stanowiskach pracy oraz sporządzanie wniosków w tym zakresie,
  3. podejmowanie działań zmierzających do usuwania zagrożeń na stanowiskach pracy,
  4. sporządzanie i przedstawianie burmistrzowi okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  5. przeprowadzanie szkolenia z zakresu BHP dla nowozatrudnionych pracowników urzędu,
  6. organizowanie szkoleń okresowych z zakresu BHP dla pracowników urzędu,
  7. udział w opracowywaniu planów rozwoju i modernizacji urzędu w zakresie poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  8. sporządzanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w użytkowanych i nowo pozyskiwanych pomieszczeniach urzędu oraz zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy, 
  9. udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bhp,
  10. udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także kontrola realizacji wniosków,
  11. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  12. prowadzenie kart imiennych wyposażenia pracowników w odzież ochronną i roboczą, sprawy związane z wypłacaniem ekwiwalentu,
  13. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem okularów.