Uwaga mieszkańcy! To już ostatni moment na złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego za pośrednictwem Internetu. Od wtorku (27 lipca), w związku z wejściem w życie nowych przepisów, aby wyrobić dokument tożsamości konieczna będzie osobista wizyta w urzędzie.
Od 2 sierpnia 2021 r. miały obowiązywać nowe dowody osobiste – z odciskiem palca i podpisem posiadacza. Jednak z przyczyn technicznych termin ich wprowadzenia został przesunięty. Niestety, na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie nowe dokumenty tożsamości będą wydawane.
Tylko do poniedziałku
Mimo tego, w związku ze zmianą przepisów, tylko do najbliższego poniedziałku (26 lipca) do godz. 23.59 istnieje możliwość złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego przez Internet (za pośrednictwem platformy ePUAP). Począwszy od 27 lipca konieczna będzie już wizyta w dowolnym urzędzie gminy na terenie kraju.
Jak złożyć wniosek przez Internet?
Do złożenia wniosku elektronicznie niezbędny jest podpis kwalifikowany lub profil zaufany.
Co musisz zrobić:
- Wejdź na stronę internetową www.gov.pl lub www.obywatel.gov.pl.
- Kliknij przycisk Złóż wniosek o dowód osobisty.
- Przeniesiesz się na stronę login.gov.pl. Wybierz sposób logowania.
- Wybierz powód ubiegania się o dowód.
- Wybierz dowolny urząd, w którym odbierzesz gotowy dowód.
- Zaznacz, czy chcesz mieć podpis osobisty.
- Informacje o podpisie osobistym znajdziesz w sekcji: Co to jest podpis osobisty.
- Dołącz zdjęcie oraz w razie potrzeby inny załącznik. Szczegóły znajdziesz w sekcji: Co musisz przygotować.
- Sprawdź, czy dane na wzorze dowodu są poprawne – znajdziesz je potem na oryginalnym dowodzie (imię lub imiona, nazwisko, nazwisko rodowe, imiona rodziców, datę urodzenia, płeć).
- Uzupełnij brakujące dane kontaktowe. Upewnij się, że masz w swoim wniosku poprawny e-mail. Otrzymasz na niego numer wniosku wraz z nazwą urzędu, w którym odbierzesz dowód.
- Po wypełnieniu formularza system przekieruje cię do usługi e-podpis na stronie pz.gov.pl.
- Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie. Możesz to zrobić na 3 sposoby:
- podpisem zaufanym,
- e-dowodem,
- certyfikatem kwalifikowanym.
- Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP i e-mail podany we wniosku.
- Odbierz dowód. Szczegóły znajdziesz w sekcjach Ile będziesz czekać i Jak odbierzesz dokument.
Ważne! Po wysłaniu wniosku nie można go już edytować ani podmieniać w nim załączników. Jeśli w złożonym wniosku urzędnik stwierdzi braki lub błędy – do składającego zostanie wysłana wiadomość na skrzynkę ePUAP. Szczegółowe informację dostępne są na stronie: www.gov.pl.
Umów wizytę
Przypominamy, że ze względu na stan epidemiczny konieczna jest rezerwacja wizyty w Urzędzie Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna. Można to zrobić telefonicznie (22 484 23 05–07) lub mailowo (kancelaria@konstancinjeziorna pl).