Rozwój inteligencji emocjonalnej, przeciwdziałanie agresji i kształtowanie potencjału intelektualnego, osobowościowego i twórczego uczniów Zespołów Szkół nr 2 i nr 4 w gminie Konstancin-Jeziorna.
Źródła finansowania: fundusze strukturalne w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych; budżet państwa oraz budżet jednostki samorządu terytorialnego.
Celem projektu był rozwój umiejętności osobistych i interpersonalnych, wykształcenie postaw obywatelskich, a także rozwój potencjału intelektualnego uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Konstancinie-Jeziornie oraz Zespołu Szkół nr 4 w Słomczynie. Cel ten został zrealizowany poprzez prowadzenie i udział uczniów w zajęciach w ramach warsztatów psychologicznych i dziennikarskich.
Projekt stanowił rozszerzenie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i gimnazjów poprzez wykształcenie umiejętności:
- planowania i organizowania własnej nauki;
- prezentowania własnego punktu widzenia i uwzględniania poglądów innych ludzi;
- efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie;
- rozwiązywania problemów i trudnych sytuacji w sposób twórczy;
- posługiwania się metodami i technikami negocjacyjnymi w rozwiązywaniu konfliktów i problemów społecznych;
- kształtowania pozytywnych relacji interpersonalnych.
Uczestnicy warsztatów dziennikarskich zdobywali umiejętności w zakresie:
- zdobywania i przetwarzania informacji;
- kompetencji językowych niezbędnych w pracy dziennikarza;
- posługiwania się warsztatem dziennikarskim, pracy w zespole redakcyjnym;
- zasad komunikacji masowej;
- krytycznego postrzegania mediów i wykształcenie mechanizmów obronnych przed agresją w mediach;
- przyjmowania postaw asertywnych wobec przekazów medialnych i reklamy;
- przyjmowania postaw obywatelskich i prodemokratycznych.
Realizacja projektu zakończyła się w lipcu 2013 r. W warsztatach psychologicznych wzięło udział ponad 500 uczniów obydwu zespołów szkół, zaś w warsztatach dziennikarskich prawie 100 uczniów Zespołu Szkół nr 2.
Wartość projektu: 245 903,00 zł