Wiemy, kto będzie dyrektorem Centrum Usług Wspólnych | Konstancin-Jeziorna

Wiemy, kto będzie dyrektorem Centrum Usług Wspólnych

12-05-2025
CUW będzie się mieścił w budynku ratusza

Znamy wyniki naboru na stanowisko dyrektora Centrum Usług Wspólnych w Konstancinie-Jeziornie. Nową gminną jednostką pokieruje Anita Zakrzewska, obecna kierownik Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta i Gminy.

1 maja 2025 r., na mocy uchwały Rady Miejskiej, w Konstancinie-Jeziornie powołano Centrum Usług Wspólnych. Nowa jednostka będzie odpowiedzialna za obsługę finansowo-księgową oraz kadrowo-płacową wszystkich gminnych placówek oświatowo-wychowawczych. Zgodnie z decyzją radnych, faktyczne przejęcie tych zadań nastąpi 1 lipca 2026 r.

Dyrektor wybrany

Trwają przygotowania do uruchomienia działalności centrum. W piątek (9 maja) poznaliśmy wyniki naboru na stanowisko dyrektora jednostki. Funkcję tę obejmie Anita Zakrzewska, dotychczasowa kierownik Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna. Pani Zakrzewska posiada odpowiednie wykształcenie, wysokie kwalifikacje oraz bogate doświadczenie zawodowe. W latach 2000–2022 była związana ze Starostwem Powiatowym w Piasecznie, gdzie m.in. pełniła obowiązki zastępcy naczelnika Wydziału Edukacji (2008–2015), a następnie głównego specjalisty w Wydziale Edukacji i Rynku Pracy (2015–2022). Z konstancińskim urzędzie pracuje od 2023 r. Oficjalne powołanie na stanowisko dyrektora CUW nastąpi po zakończeniu procedur formalnych.

Adaptacja pomieszczeń

Centrum Usług Wspólnych będzie miało swoją siedzibę w pomieszczeniach ratusza, które do niedawna zajmował Zakład Gospodarki Komunalnej. Wkrótce zostaną one zaadaptowane do nowych potrzeb. Centrum będzie odpowiedzialne za obsługę administracyjną 11 placówek – żłobka, czterech przedszkoli oraz sześciu szkół podstawowych. W ramach CUW zostaną one objęte również wsparciem prawnym. Działalność CUW przyczyni się m.in. do ujednolicenia procedur, zwiększenia efektywności działań, stworzenia sprawnego systemu zastępstw, podniesienia jakości usług wspierających samorząd, a także do usprawnienia kontroli i wymiany dobrych praktyk. Warto podkreślić, że dyrektorzy poszczególnych placówek nadal będą odpowiedzialni za ich codzienne funkcjonowanie, w tym m.in. za przygotowanie i realizację planów finansowych oraz zatrudnianie pracowników.

Autor
Patryk Siepsiak

Najnowsze aktualności

  • zdjęcie ulicy Sadowej

    Pomóż uporządkować sprawy prawne ulic w gminie

    Uwaga mieszkańcy! Poszukiwani są świadkowie, którzy mogą potwierdzić, że przed 31 grudnia 1998 r. gmina zarządzała m.in. ulicami: Gąsiorowskiego, Potulickich, Jasiowa, Nowa, Śniadeckich, Grabowa, Cedrowa i Kołobrzeska. Zebrane informacje pomogą uporządkować sprawy prawne tych dróg.
  • zebranie pracowników

    Nowa rada pożytku publicznego gotowa do pracy

    Znamy skład Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego drugiej kadencji. W jej gronie znalazło się sześciu przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz po dwóch reprezentantów Rady Miejskiej i burmistrza. Pierwsze posiedzenie rady zaplanowano na najbliższą środę (29 października).