Ograniczona obsługa w punkcie paszportowym w Piasecznie | Konstancin-Jeziorna

Ograniczona obsługa w punkcie paszportowym w Piasecznie

07-11-2022
fot. Starostwo Powiatowe w Piasecznie

Przypominamy, że od 7 do 10 listopada punkty paszportowe w całym kraju, także ten w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, działają w ograniczonym zakresie. W tym czasie nie złożymy wniosku paszportowego, a odbiór gotowego dokumentu będzie możliwy tylko w wybrane dni. Ma to związek z wdrożeniem Rejestru Dokumentów Paszportowych.

Czasowe ograniczenia w działalności punktów paszportowych, w tym tego w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, mają związek z wejściem w życie nowej ustawy o dokumentach paszportowych i uruchomieniem ogólnokrajowego Rejestru Dokumentów Paszportowych.

Będą utrudnienia

Planowane prace wdrożeniowe oznaczają sporo utrudnień dla petentów. I tak od 7 do 10 listopada nie złożymy wniosku o wydanie paszportu – 4 listopada to ostatni dzień ich przyjmowania przez m.in. Terenowy Punkt Paszportowy w Piasecznie. Dodatkowo odbiór gotowego dokumentu będzie możliwy tylko 7 listopada w godz. 8.00–16.00 oraz 8 listopada w godz. 8.00–13.00. Po tym terminie, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, organy paszportowe wydadzą wyłącznie paszport tymczasowy. Aby taki otrzymać trzeba będzie zgłosić się do Oddziału Paszportowego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego lub do jednej z jego delegatur – od godz. 14.00 w dniach 8–10 listopada. Ponadto Terenowy Punkt Paszportowy w Piasecznie w listopadzie będzie prowadził obsługę zainteresowanych z wyłączeniem Systemu Rezerwacji Wizyt Online. Wnioski o wpisanie zaproszeń cudzoziemców do ewidencji będą obsługiwane bez zmian.

Koniec papierowych wniosków

Wszystko ma wrócić do normy 14 listopada. Wtedy punkty paszportowe wznowią bieżącą obsługę, już z wykorzystaniem nowego Rejestru Dokumentów Paszportowych. A wraz z jego wdrożeniem czeka nas prawdziwa rewolucja – koniec papierowych wniosków o wydanie paszportu. Od 14 listopada formularz elektroniczny wypełni za nas urzędnik na podstawie przedłożonego ważnego dowodu osobistego lub paszportu, a w razie ich braku w oparciu o dane zawarte w Systemie Rejestrów Państwowych (m.in. Rejestrze Dokumentów Paszportowych, PESEL, Dowodów Osobistych, Stanu Cywilnego). Przy odbiorze potwierdzimy tylko swoje dane i złożymy podpis na specjalnym urządzeniu elektronicznym.

Autor
Patryk Siepsiak

Najnowsze aktualności

  • Osoba przegląda i analizuje dokumenty, wskazując długopisem fragment tekstu na kartce.

    Gmina odzyskała część dotacji od niepublicznej szkoły No…

    Ponad 731 tys. zł wróciło na konto gminy Konstancin-Jeziorna z tytułu zwrotu dotacji podmiotowej pobranej w nadmiernej wysokości przez niepubliczną szkołę No Bell. Pieniądze udało się odzyskać dzięki działaniom samorządu, który wystawił tytuły wykonawcze.
  • Wynik głosowania nad udzieleniem absolutorium burmistrzowi Konstancina-Jeziorny z dnia 24 czerwca 2025 r., przedstawiający 5 głosów „za”, 14 „przeciw”, 1 wstrzymujący się, brak głosów nieważnych i 1 osobę nieobecną, z imienną listą głosujących i podziałem kolorystycznym decyzji.

    Echa sesji absolutoryjnej: prostujemy kłamstwa i…

    Rada Miejska nie udzieliła burmistrzowi Michałowi Wiśniewskiemu, mimo pozytywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej, absolutorium za 2024 r. W trakcie sesji oraz w późniejszych wypowiedziach radnych pojawiło się wiele nieprawdziwych informacji. Nie mają one odzwierciedlenia w faktach finansowych.